Contracte îmbunătăţite

4Comentarii
ORADEA – Contractele încheiate între operatorii de servicii de cablu TV, internet, televiziune digitală şi telefonie mobilă şi fixă, şi beneficiari, sunt perfectibile.

Un exemplu în acest sens ne-a fost adus în vedere de Mariana Copil, căreia contractul încheiat pe doi ani cu o companie de telefonie i s-a prelungit automat, fiindcă nu citise textul scris cu litere mici, în care se menţiona că, dacă titularul contractului nu depune o cerere de reziliere a contractului, într-un termen prestabilit, acesta se continuă din oficiu. „Din decembrie 2006 nu am mai avut ton, însă mi-a venit factura încărcată. Am făcut şi cererea de reziliere, în decembrie, însă abia acum, după mai mult de 60 de zile, am primit răspunsul de la compania respectivă. Este inadmisibil, mai ales că nu sunt singura care a căzut în plasa acestei firme”, povesteşte Mariana Copil.

 

Contracte fără „schepsis”

Cum situaţia orădencei nu este una singulară, şi nici inedită, Marian Zlotea, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) s-a întâlnit săptămâna trecută cu reprezentanţii marilor operatori de servicii de acest gen, pentru a discuta tocmai îmbunătăţirea contractelor încheiate cu beneficiarii acestor servicii. „ANPC a convenit cu operatorii asupra eliminării obligativităţii plăţii în avans a abonamentului şi a obligativităţii operatorului economic de a înştiinţa consumatorul înaintea opririi furnizării serviciilor respective”, spune Cristiana Bigan, director executiv OJPC Bihor. S-a stabilit şi eliminarea clauzei contractuale privind obligarea consumatorului la plata unei taxe, în cazul denunţării unilaterale din partea consumatorului a contractului. De asemenea, contractul va cuprinde şi clauza prin care operatorul se obligă să notifice consumatorul cu 30 de zile înainte de expirarea contractului. Contravaloarea perioadei în care consumatorii nu au beneficiat de serviciile respective, din motive independente de ei, va fi, în mod obligatoriu, dedusă din factură. „Consumatorii nemulţumiţi de calitatea produselor şi serviciilor oferite de către operatorii economici se pot adresa direct ANPC, la TELCONS 0800 080 999, număr gratuit”, conchide Cristiana Bigan.

Claudia Curta



4Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor