Control la Primărie: abateri de 6,7 milioane de lei

De Cristina Ghilea
4Comentarii
Pasajul pe sub liniile CFR, în raportul Curţii de Conturi
Pasajul pe sub liniile CFR, în raportul Curţii de Conturi
Sumele evidenţiate de Curte sunt mai mici ca pentru intervalul anterior.

Raportul Curţii de Conturi în Primăria Oradea pe 2016 a relevat abateri care totalizează peste 6,7 milioane de lei. Suma este în scădere faţă de controlul anului anterior.

„E un an cu constatări mai puţine, cred că pentru că ne facem treaba mai bine. 2016 a fost, totuşi, un an cu finalizarea multor proiecte, dar pe partea de lucrări nu au prea fost constatări”, comentează Eduard Florea, şeful Direcţiei Economice din Primărie.

El insistă că o bună parte din cele constatate de Gardă ţin de situaţiile contabile şi modul în care sunt încadrate contabil unele activităţi ale Primăriei. Altele, mai puţine, au caracter de prejudiciu.

Recuperate

În raportul Curţii figurează că Primăria a încasat o pagubă de 20.000 de lei, pentru „acceptarea spre decontare a costului închirierii unor utilaje pentru o perioadă mai mare decât cea în care bunurile au fost utilizate pentru o lucrare de investiţie”. E vorba de lucrarea de subtraversare a liniilor de tren, în zona benzinăriei de pe strada Ştefan cel Mare, unde a lucrat Aded Nego.

„A lucra sub trafic implică un echipament pe care doar CFR ţi-l poate pune la dispoziţie, acel echipament care susţine liniile în timpul săpăturii. Podeţul acela se poate lua doar de la CFR şi doar pe tarifele lor. Firma a avut un termen iniţial al contractului şi, pentru acea perioadă, a prevăzut în contract şi în deviz, perioada de închiriere. Au terminat lucrările mai repede, iar cele trei luni în care utilajul a fost închiriat, Curtea de Conturi le-a considerat prejudiciu. Am vrut să ne ducem în instanţă, dar constructorul a acceptat returnarea banilor”, spune Florea.

Acelaşi raport pomeneşte de plata serviciilor de salubrizare pe străzi afectate de lucrări. Directorul economic susţine că Primăria nu are un program după care să sisteze salubrizarea pe tronsoanele afectate de desfaceri de pavaje.

„Desfacerea de pavaje poate fi autorizată pe 15 zile, dar e posibil ca lucrarea să se facă în câteva ore sau o zi. Doamnele de la Curte au luat toată perioada pentru care s-au emis autorizaţii de defacere asfalt şi au considerat că pe acel tronson, tot ce s-a facturat către salubrizare e prejudiciu”, spune Florea.

Prejudiciul stabilit în acest caz este de 10.000 de lei, recuperat de la RER. Alte abateri reclamate se referă la „decontarea unor servicii de întreținere a spațiilor verzi în anul 2016, pentru o suprafață mai mare decât cea reală”. Florea spune că acesta a fost o scăpare a Primăriei: când s-a amenajat pista de alergare din Ioşia, cu lăţimea de 2 metri, pe tot perimetrul bazei sportive, gardul s-a retras cu suprafaţa respectivă. „Nu am fost atenţi să refacem. Firma care întreţine spaţiul verde a acceptat prejudiciul”, spune directorul.

Cele mai mari cifre din raportul Curţii de Conturi se referă la aspecte de înregistrare contabilă: peste 2,4 milioane de lei pentru „neconstituirea, în unele cazuri, în cuantumul corect, pentru perioada legală a garanției de bună execuție și neevidențierea tuturor operațiunilor în conturile corespunzătoare în afara bilanțului a cuantumului garanțiilor de bună execuție”, respectiv peste 4,2 milioane de lei – „neevidențierea valorii parcărilor aparținând domeniului public al Unității Administrativ-Teritoriale Municipiul Oradea amenajate/modernizate la momentul recepționării lucrărilor executate”.

pasaj



4Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor