Cu 84 mai puţini în Primarie

12Comentarii
Cu 84 mai puţini în Primarie
ORADEA - Primaria Oradeatrece prin cea mai mare criză financiară din ultimii ani. Ca să depăşească criza, conducerea Primăriei a fost nevoită să dea afară aproape 10% din personal şi să reducă drastic cheltuielile, multe investiţii fiind blocate pentru moment.

Primarul Ilie Bolojan a anunţat ieri că a fost finalizată rectificarea bugetară. „Este vorba de o rectificare negativă, de 741 miliarde lei vechi. Principalele reduceri vor viza investiţiile, dar şi reducerea cheltuielilor de funcţionare şi salarizare. Cauza reducerilor o reprezintă supraestimarea veniturilor pentru anul 2008. Am redus cu 140 de miliarde de lei vechi bugetul Administraţiei Imobiliare Oradea, cu 266 de miliarde de lei vechi cheltuielile de funcţionare ale Primăriei şi cu 321 miliarde de lei bugetul alocat investiţiilor”, a explicat edilul-şef. Primarul a precizat că obiectul rectificării bugetare îl constituie şi noua organigramă pentru aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Oradea, respectiv instituţii publice subordonate Consiliului Local Oradea. „Personalul va fi redus cu 9% efectiv şi cu 17% în ceea ce priveşte numărul total de posturi. 877 de posturi vor rămâne ocupate, iar 84 de posturi efective vor fi reduse”, a mai spus Bolojan.

Investiţii pe picior

Bolojan motivează reducerea drastică a cheltuielilor prin faptul că fosta conducere a umflat artificial cheltuielile cu investiţiile şi nu a reuşit să atragă fonduri la buget din vanzarea terenurilor, aşa cum şi-a propus. Printre altele, Primăria va cere trecerea cheltuielilor cu reparaţiile şcolilor, în valoare de 100 miliarde de lei, în sarcina Ministerului Educaţiei. În ciuda nemulţumirilor iscate de aceste măsuri, unii funcţionari cred că pe termen lung oraşul ar avea de câştigat dacă vor fi susţinute proiecte de dezvoltare economică. „Din punct de vedere al reaşezării bugetului pe baze reale trebuia făcut acest lucru. Un efect ar fi acela că vor fi bani în bugetul local, care pot fi distribuiţi în funcţie de nevoile reale. Decât să umbli cu un buget umflat care poată să ducă la colaps, mai bine spui că asta este realitatea. Partea neplăcută este haosul din cauza stopării investiţiilor de infrastructură”, este de părere Marcel Boloş, directorul Administraţiei Imobiliare Oradea.

Pentru investiţiile care au fost deja începute au fost asigurate fondurile necesare, iar acolo unde a fost nevoie acestea au fost suplimentate.

 

Georgiana Anghel



12Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor