Cu gândul la Himalaya

Salvamontiştilor care au supravegheat în week-end concertele rock de lângă Peştera Unguru Mare li s-a alăturat sâmbătă şi unul dintre fraţii botezaţi „Nepalezi” de iubitorii înălţimilor.

Cum Ionuţ şi Liviu Neagoe au fost printre cei care au susţinut moral, de la distanţă, expediţia orădeano-clujeană care au urcat recent pe cel mai înalt vârf din Alaska (Mc Kinley – 6.194 metri), l-am tatonat în acest sens pe unul din tinerii orădeni care au escaldat înălţimi din Nepal şi Caucaz. „Ne pare foarte bine că expediţia a fost dusă la bun sfârşit deşi au trebuit să ocolească crevasele ce nu au fost acoperite în acest an de poduri de zăpadă.

Şi eu tocmai au venit din Scandinavia, unde m-am căţărat două săptămâni pe gheţari. Sper ca eventual împreună cu băieţii de Proexpedition să mergem vara aceasta sau anul viitor şi în Himalaya. Acolo cel mai important e ca organismul să se poată aclimatiza cu aerul rarefiat”, ne-a spus Liviu.

În altă ordine de idei, mai notăm probabil ultimul mesaj trimis de orădenii Cristian Maghiar şi Szolkolszky Istvan din masivul muntos din Alaska. Spicuim din e-mail-ul primit astăzi şi postat deja pe www.proexpedition.org: „Acum am ajuns din Kenai. Sorry, am să trimit ceva poze înainte de a pleca acolo, dar normal că atunci când îmi trebuie un calculator, nimic nu merge (nu se ataşau imaginile, s-au blocat, …).

Mai fac în seara asta o tentativă, sau în cel mai rău caz mâine dimineaţă, că aici e o gaşcă de ruşi veniţi la lucru şi stau ăştia la net toată ziua. Cât despre filmări, şi eu sunt foarte curios căci încă de la aterizarea pe gheţar s-a stricat trepiedul (cam şubred de la început) lui Cristi şi sus, unde abia aveam aer ce să îţi ţii respiraţia!…

Dar sunt convins că putem scoate multe chestii faine (şi nu prea tremurate!) de sus, iar pe urmă am luat un trepied din Anchorage când am mers în Kenai.

Oricum mâine seara( noapte) plecăm de aici, aşa că… Ok, multe salutări, revin mai târziu”

Cristian Horgos

0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !