Cum vad oamenii de afaceri bihoreni viitorul

De Dan Birta
Cum vad oamenii de afaceri bihoreni viitorul
Oamenii de afaceri bihoreni au identificat oportunităţile şi ameninţările pentru economia locală.

Camera de Comerţ şi Industrie (CCI) Bihor a făcut publice rezultatele sondajului realizat în 27 iunie 2013 cu ocazia conferinței bilaterale „Dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri şi a pieţei muncii în judeţele Bihor – Hajdú-Bihar”. La conferinţă au participat peste 100 de persoane, reprezentând mediul de afaceri din judeţele Bihor – Hajdu Bihar.

Participanții au fost împărțiți, în mod aleatoriu, în trei grupuri care au desfășurat ateliere de lucru pe trei teme importante pentru realizarea strategiei integrate de dezvoltare sustenabilă a mediului de afaceri din regiunea Bihor – Hajdu-Bihar. Cele trei grupuri au dezbătut următoarele teme: viziune de dezvoltare pe termen mediu pentru județul Bihor; analiza Swot a mediului de afaceri din județul Bihor și practici de responsabilitate socială ale companiilor private din județul Bihor. „Obiectivele workshopurilor au constat în: identificarea direcțiilor de dezvoltare pentru județul Bihor (viziune de dezvoltare) şi identificarea perspectivelor realiste de dezvoltare ale județului”, informează Constantin Badea, directorul general al CCI Bihor.

Pe lângă aceste obiective principale au fost discutate și obstacolele din calea dezvoltării economice a regiunii precum şi viziunile de dezvoltare pentru județul Bihor.

Ce e de făcut?

Participanţii au nominalizat următoarele direcții de dezvoltare: dezvoltarea agriculturii și a industriei alimentare; dezvoltarea turismului – mai ales balnear şi montan; relații transfrontaliere puternice în domeniul businessului; sprijin instituționalizat pentru tinerii investitori şi îmbunătățirea relațiilor dintre afacerile locale și marile companii.

Oamenii de afaceri bihoreni consideră că pentru un mediu de afaceri mai favorabil competitivității întreprinderilor locale ar trebui ca administrația să sprijine investitorii locali și bunii platnici, ar trebui modificată legislația în domeniul achizițiilor publice, implementarea unei gândiri strategice pe plan local, combaterea evaziunii fiscale şi ușurarea sistemului de taxe și impozite. Din analiza Swot a mediului de afaceri din județul Bihor a rezultat necesitatea de a se identifica contextul în care mediul de afaceri din Bihor își desfășoară activitatea şi punctele tari și slabe ale mediului de afaceri din județ.

Concluzii

În urma workshopurilor au rezultat următoarele puncte tari: existenţa resurselor, avantajele competitive, existența unui sector industrial diversificat, potenţial natural bogat, existența parcurilor industriale, proximitatea graniței cu Ungaria, centru universitar dezvoltat, resursă umană calificată, infrastructură rutieră extinsă, resurse materiale şi naturale bogate, rata șomajului este scăzută şi mediu natural nepoluat.

Dintre punctele slabe au ieşit în evidenţă: numărul mic de IMM-uri active în regiune, disparități semnificative între mediul rural și urban, calificare slabă, relații slabe de cooperare între centrele de cercetare și mediul de afaceri, nevalorificarea produselor locale, lipsa solidarității în mediul de afaceri, lipsa unui centru expozițional adecvat, lipsa unui terminal pentru marfă la aeroport, lipsa transportului aerian internațional, lipsa structurilor asociative în agricultură, lipsa sprijinului real a autorităților locale față de mediul de afaceri, lipsa centrelor de agrement dezvoltate, salarii medii foarte mici şi plată la negru calitatea foarte slabă a infrastructurii rutiere, resurse turistice nepromovate.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !