Curăţenia, „obsesia” primarului

22Comentarii
Panourile de promovare prezentate de Ilie Bolojan
Panourile de promovare prezentate de Ilie Bolojan
Campania de promovare a curăţeniei are două laturi: una informativă şi una coercitivă. Imagini

Primarul Ilie Bolojan a anunţat miercuri demararea unei campanii de comunicare privind curăţenia stradală, ce durează o lună, până la debutul campaniei electorale (23 septembrie – 21 octombrie). „Dorim să conştientizăm orădenii asupra faptului că e mai ieftin să menţinem curăţenia decât să facem curăţenie. Degeaba măturăm de cinci ori pe zi dacă continuăm să facem mizerie”, a spus primarul. Campania va avea două direcţii: una cognitivă – informarea şi conştientizarea cetăţenilor asupra problemei deşeurilor, precum şi una coercitivă: amenzi de 500 lei pentru orădenii prinşi că fac mizerie pe jos. Cei ce vor plăti pe loc amenda vor trebui să scoată din buzunar doar 250 lei. „Vorbim despre tot ce înseamnă mizerie. De la mucuri de ţigară, pet-uri, hârtii… Absolut tot ce se aruncă pe jos. Poliţia Comunitară, Poliţia naţională şi Jandarmedia sunt instituţiile ce vor supraveghea la păstrarea curăţenilor”, a informat Bolojan.

„Eu dau mereu coş”

Orădenii vor putea sesiza cazuri în care concitadinii lor vor arunca pe jos, Primăria urmând să pună la dispoziţie un telefon pentru asemenea sesizări. Mai mult, orădenii vor putea sesiza şi despre cazuri în care se aruncă deşeuri din maşini. „Ni se va putea comunica numărul de înmatriculare al maşinii, iar proprietarii maşinilor vor primi acasă scrisori, că s-a văzut aruncându-se pe geam din propria maşină. De asemenea, destinatarului scrisorii i se va atrage atenţia că cu proxima ocazie va fi tras pe dreapta”, a spus edilul-şef, precizând că în cazul în care vor exista fotografii doveditoare, cei vinovaţi vor fi sancţionaţi.

De săptămâna viitoare, în oraş vor apărea panouri de promovare a mesajului campaniei. Există un public-ţintă pentru mesajele acestor panouri: şoferii, pietonii (parcuri, zone pietonale), proprietarii animalelor de companie, tinerii. De altfel, baschetbaliştii de la CSM Oradea vor fi implicaţi în campanie, promovând în şcolile şi liceene orădene campania pro-curăţenie. Baschetbaliştii vor face demonstraţii şi vor juca laolaltă cu elevii, împărţind, în acelaşi timp, fluturaşi cu mesajul campaniei şi tricouri (de exemplu: „Eu dau mereu coş”). În acest fel, Primăria doreşte asocierea coşului baschetbalistic cu aruncatul deşeurilor în coşul de gunoi.

Promovare

Panourile de promovare a campaniei outdoor vor fi puse gratuit la dispoziţia campaniei, până la debutul campaniei electorale prezidenţiale. De asemenea, se va face publicitate campaniei pe mijloacele de transport în comun şi prin intermediul taxiurilor. Apoi, vor fi împărţiţi fluturaşi trecătorilor şi elevilor, mesajele campaniei urmând să fie afişate şi la intrările diverselor instituţii şi ale scărilor de bloc. Vor fi difuzate spoturi audio-video, precum şi materiale publicitare în presa scrisă. Jurnal bihorean este partener media în campania demarată de către municipalitate.
Bugetul campaniei pro-curăţenie este de 12.000 euro, din care 6.000 euro vor fi asiguraţi de către operatorul de salubritate RER Ecologic Service, a anunţat primarul Ilie Bolojan. Suma mică anunţată de primar se justifică prin oferirea cu titlu gratuit a spaţiilor de panotaj de către agenţiile de publicitate din oraş. Până când vor intra în scenă politicieni…

Calin Corpas



22Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor