Curentul electric de la Digi se scumpește

Digi crește prețul energiei. Fenomenul inflaționist ia amploare în România
Digi crește prețul energiei. Fenomenul inflaționist ia amploare în România
După ce a intrat pe piață atrăgându-și clienți cu prețuri de dumping, RCS&RDS urcă prețul, în condițiile unei inflații tot mai agresive.

După ce a reușit să-și creeze o bază de clienți în toată țara, prin tarifele practicate sub prețul pieței, iată că Digi Energy schimbă foaia. Forțați și de schimbarea condițiilor de pe piață. Clienții care au părăsit alți furnizori de energie, mai vechi și mai scumpi, precum Electrica sau mai noi, precum Enel, E.ON ori Tinmar, au făcut-o atrași de campania agresivă derulată de Digi Energy, de atragere a clienților, printr-o politică atractivă de prețuri.

Însă iată că acum și Digi Energy își scumpește tarifele. A apelat deja la taxa de rezervare, pe care o includ în factură și alți furnizori. Aceasta este cuprinsă în factură pe lângă prețul pentru energia activă, tarifele de transport și distribuție, taxa de cogenerare, certificatele verzi, acciza, respectiv serviciile de sistem. Pentru clienții mai vechi Digi Energy, taxa de rezervare rămâne la 0,15 lei+TVA/zi, însă pentru clienții noi, aceasta va fi de 0,2 lei+TVA/zi, începând cu 1 martie. Mai mult, tot cu 1 martie, prețul pentru energia activă crește de la 0,165 lei/KWh la 0,19 lei/KWh. Vor fi afectate de această schimbare contractele noi, din luna martie, sau cele care ajung la maturitatea de 12 luni, tot la 1 martie, transmite RCS&RDS.

Scumpiri pe piață

De la 1 ianuarie, prețul energiei a crescut cu 13% în intervalul orar 18:00-22:00, ca urmare a licitațiilor pentru trimestrul I 2018, conform informării OPCOM. Pentru celelalte intervale orare prețul a crescut cu 6,5% – 7%. Din 1 ianuarie 2018, piața energiei este 100% liberalizată, prețurile furnizorilor fiind stabilite doar ca urmare a unor licitații.

Notificarea clientului

Odată semnat contractul de energie, compania garantează pentru prețuri 12 luni, după care acestea pot și, din păcate, după cum se constată, chiar suferă modificări. În defavoarea clientului final.

„Stimate client (…) Vă puteţi exprima dezacordul cu privire la noua valoare a prețului, în scris (prin e-mail la adresa suport.energie@rcs-rds.ro sau prin scrisoare la adresa București, str. Doctor Staicovici nr. 75, et. 2, sect. 5), în termen de 15 zile calendaristice de la data prezentei notificări. În acest caz, contractul de furnizare a energiei electrice va înceta în 45 de zile calendaristice de la data prezentei notificări, consumatorul având obligația de a achita serviciile furnizate până la data încetării. Vă rugăm să încheiați contract de furnizare a energiei electrice cu un alt furnizor în această perioadă. Dacă nu vă exprimaţi dezacordul în scris în termen de 15 zile calendaristice de la data prezentei notificări, vom aplica taxa de rezervare”, este mesajul inclus de RCS&RDS pentru client în ultima factură liberă de plata taxei de rezervare, instituită de către furnizorul de electricitate.



21Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor