Darian: starea proastă a infrastructurii pune piedici dezvoltării imobiliare

Darian: starea proastă a infrastructurii pune piedici dezvoltării imobiliare
Lipsa unor planuri de dezvoltare urbană din partea administraţiilor locale poate duce la blocarea traficului şi la urâţirea peisajului urban.

Autostrăzile sunt considerate de analiştii imobiliari „izvor“ de dezvoltare

Tendinţa de încetinire a pieţei imobiliare din România, resimţită în primul trimestru al acestui an, nu are numai motive externe, cum ar fi scumpirea împrumuturilor la nivel global, ci şi interne, cum ar fi lipsa unei infrastructuri de bază corespunzătoare. Fără o infrastructură de bază pusă la punct, României îi va fi din ce în ce mai greu să atragă atenţia marilor dezvoltatori imobiliari. “Problemele rezidã din imaturitatea pieţii imobiliare, începând cu activitatea de consultanţã-aici mã refer la situaţia juridică, la calitatea titlurilor de proprietate, activitatea de intermediere, planurile de dezvoltare urbanisticã, apoi lipsa unei strategii a consiliilor locale (birocraţia), criza infrastructurii, lipsa forţei de muncã, impozitarea şi nu în ultimul rând decalajul imens dintre cerere-ofertã”, este de părere Adrian Crivii, manager general al companiei de evaluare Darian.

Lipsa unei infrastructuri rutiere de mare viteză pune piedici devoltării centrelor logistice, de exemplu, ceea ce duce la costuri mari legate de transportul mărfurilor, scumpiri care se resimt apoi şi în preţul final al produselor pe raft. În acelaşi timp, lipsa unor planuri de dezvoltare urbană din partea administraţiilor locale poate duce la blocarea traficului şi la urâţirea peisajului urban. Un imobil de birouri de exemplu, care adună zilnic 300 de vehicule în apropierea sa, va contribui evident la blocarea traficului din vecinătate, mai ales la orele de vârf, de venire şi de plecare de la serviciu.

Infrastructura ca atu

În momentul de faţă, raportul cerere-ofertă este unul clar în favoarea investitorilor şi a dezvoltatorilor. Pe termen mediu şi lung însă, odată cu aprecierea stocurilor de spaţii imobiliare, aceştia vor trebui să se diferenţieze din ce în ce mai clar de ofertele concurenţei, prezenţa unei infrastructuri corespunzătoare fiind unul dintre factorii cei mai importanţi. Scumpirea creditării la nivel global are însă şi efecte pozitive, cum ar fi descurajarea speculatorilor.


“Înrăutăţirea condiţiilor de finanţare din acest an va avea un efect semnificativ în accentuarea maturizării pieţei, în eliminarea aspectelor speculative, respectiv în temperarea creşterii valorii proprietăţilor. Criza nu se va manifesta la fel pe toate segmentele pieţei imobiliare şi în toate regiunile ţãrii. Marile investiţii imobiliare din România sunt finanţate de fonduri din străinătate, iar scumpirea finanţării va tempera aceste investiţii, influenţând oferta”, spune Crivii.

În condiţiile în care România este printre codaşele Europei la kilometri de autostradă, deşi este stat de talie medie, iar sistemul de drumuri naţionale trebuie reabilitat într-o proporţie covârşitoare, interesul investitorilor va scădea treptat. Atuul administraţiilor locale, cum a fost exemplu Nokia, din judeţul Cluj, este asigurarea unei infrastructuri bune de transport şi nu numai, care să garanteze profitabilitatea pe termen lung a unei investiţii. Principiul se aplică şi în cazul pieţei imobiliare, autostrăzile fiind considerate de analiştii imobiliari “izvor” de dezvoltare.

Sursa: Gandul



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !