Declin, saturatie, sau normalitate?

Declin, saturatie, sau normalitate?

Piata auto europeana a ajuns la nivelul din 1993. Cea
romaneasca tinde spre cel de-al XII-lea Congres!


Piata auto europeana a scazut in 2008 cu 7,8%, la
14.712.158 unitati, nivel raportat in anul 1993,
potrivit Asociatiei Constructorilor Europeni de Masini
(ACEA), scrie Wall-Street.


Marcile care au inregistrat cresteri in Europa in 2008
sunt Jaguar (+12,6%), Nissan (+8,8%), Smart (+7%),
Dacia (+6,2%), Mazda (+2,1%), iar cele care au avut
cele mai mari scaderi sunt Alfa Romeo (-29,1%), Lexus
(-25,7%), Land Rover (-25,2%), Saab (-22,7%), Chrysler
(-22,5%).


Iata cum cifrele vorbes si ilustreaza o stare de fapt
generala. Valabilitatea pentru intreaga Europa a
bilantului de mai sus, ridica noi semne de intrebare
asupra coerentei, clarviziunii si echitatii
guvernantilor romani.


Dupa ce anuntase ca la data de 15 ianuarie 2008, infama
taxa auto va fi rediscutata si mai mult ca sigur
redefinita, iata ca un nou punct de pe o ordine de zi a
intrarii in normalitate, devine dintr-o data un nou
punct pe lista amanarilor.


Europa se confrunta cu o criza economica, lichiditatile
lipsesc, locurile de munca devin nesigure. Veniturile
pe cap de familie scad, sub spectrul scumpirilor in
lant. Dar revenind la sectorul auto, Europa, cea care a
furnizat cufrele bilantului, nu se confrunta, cum am
mai scri intr-un editorial, cu importuri de masini
second-hand. Si cu toate acestea, piata auto e in
scadere.

Iata de ce, scuza ca importul second handurilor
falimenteaza si asa subreda economie romaneasca, nu
este decat un mare fals.


In jur de 200.000 vehicule importate din tarile UE stau
sa astepte o intrare in normalitate a legislativului
romanesc.


200.000 de taxe (normale) de inmatriculare, 200.000 de
fise de inscriere cu tot cu darile aferente la bugetul
local si national, 200.000 de polite RCA, 200.000 de
fise tehnice la R.A.R cu tot cu cei 80-100 RON taxa,
iata unde stau ingropati banii pe care Guvernul
Tariceanu i-a refuzat si pe care Guvernul Boc e prea
speriat sa-i observe!


Speriat de protestele muncitorilor de la Uzinele Dacia,
care nu inteleg ca o lege protectionista nu se poate
da, nu inteleg ca actuala forma a taxei ii indeparteaza
de cumparatori, un adevarat cerc vicios, unde nimeni
pare sa nu mai observe, nicio parte a “baricadei”, nu
poate, sau se face ca nu poate observa cat de departe
de adevar, claritate, si mai ales, de normalitate, se
afla.

In acest timp, ingrasam solul bulgar cu banii europeni,
trimisi afara pe cai romanesti si ne speriem de un
viitor care pare sa fie mai sumbru decat ne asteptam.


Nu conteaza, poate Guvernul Boc a luat exemplul
primarului Oprescu, si doreste o rapida accedere in
Cartea Recordurilor, doar ca pe alta parte. Daca
primarul a oferit bucurestenilor cel mai lung carnat,
probabil ca Boc ne va oferi unul mai mic, dupa putinta,
dar la nivel national. Si va intra in Guiness Book Of
Records, ca fiind primul Guvern care in decurs de nici
2 luni de la “ungere”, a fost capabil sa nege
prioritatile pe care le cioplise cu dalta pe
frontispiciul platformei de promisiuni electorale.


In ordinea prioritatilor, sau in ordinea cronologica:
promisiuni- majorarea pensiilor, majorarea salariilor
profesorilor, majorarea salariilor bugetarilor,
reducerea taxei auto. Amanate toate.

Mai multe stiri pe
Masini.ro



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase