Despre Aeroportul Oradea: admis fara loc

De Călin Corpaş
Despre Aeroportul Oradea: admis fara loc
Liberalii susţin că finanţarea promisă de PDL pentru Aeroportul Oradea va fi obţinută de USL cu intervenţii la Guvern.

Aeroportul Oradea, una dintre cele mai uzate ţinte politice din această campanie elecorală, a oferit, marti, un motiv perfect USL-iştilor să-l atace pe candidatul PDL la Consiliul Judeţean. Preşedinte al CJ la acea dată, Radu Ţîrle şi-a argumentat trecerea la PDL şi prin atragerea fondurilor necesare pentru aeroport. „Că finanţarea ar fi accesată, aşa se vinde această informaţie, e o minciună fără margini. Proiectul e reuşit fără loc”, susţine Ilie Bolojan. „A fost depus, a primit un punctaj situat sub limita de finanţare şi pe acest program n-au mai rămas bani pentru proiectele în rezervă. În această situaţie sunt două explicaţii: ori proiectul n-a fost aşa perfect ori trecerea d-lui Ţîrle la PDL a fost degeaba, că banii tot n-au venit. Oricum, trecerea de la un partid la altul numai să candidezi e o chestiune oportunistă”, continuă Bolojan.

Conform acestuia, USL-iştii bihoreni trebuie să susţină la Ministerul Transporturilor „o politică publică să fie mutaţi banii de pe o axă fără multe proiecte pe cea unde e aeroportul”.

Aeroportul Oradea e gestionat prost

Liberalii susţin că, chiar în absenţa investiţiilor în aeroport, obiectivul poate fi gestionat mai eficient. „Aeroportul nu funcţionează pentru că e gestionat prost. Oferim condiţii mai proaste decât ceilalţi (Cluj, Timişoara n.r.). Clujul şi Timişoara au 15 destinaţii externe, Oradea n-are niciuna. Noi nu oferim nicio facilitate”, susţine Bolojan, exemplificând şi înlesnirile pe care le oferă concurenţii din judeţele vecine: reduceri funcţie de volum sau frecvenţa zborurilor la Timişoara sau gratuităţi de unul sau trei ani, pentru destinaţii noi.

În tentativa de a recupera avansul luat de aeroporturile concurente, Cornel Popa, candidatul USL la CJ avansează inclusiv promisiunea subvenţiilor în activitatea aeroportului orădean, „dacă se va impune”. „Trebuie intensificate eforturile ca finanţarea să devină reală şi concretă. Trebuie să veghem ca numărul de pasageri să crească într-un an, doi, de la 41.000 la 100.000 pe an”, zice Popa, cu precizarea că primele curse externe cărora le vede utilitatea sunt spre Austria – Germania, respectiv Italia – Spania.

Cornel Popa il atacă pe Radu Tirle: pista Aeroportului nu are finantare

 

 



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !