Dezastru în Bihor la simularea evaluării naţionale

De Alexandru Guiaș
Reactualizat la:
17Comentarii
Dezastru în Bihor la simularea evaluării naţionale
Dacă azi ar avea loc examenul de evaluare naţională, mai mult de jumătate din elevii de a VIII-a (57,49%) ar pica examenul, ar avea note sub 5.   

Procentul elevilor din Bihor care la simularea de la evaluarea naţională au luat peste nota 5 a fost de 42,51% (92% din cei 5.485 de elevi participanţi), aproape acelaşi ca cel la nivel naţional – 44,05% (73.342 de elevi din cei 166.498 prezenţi la probele de la simulare). Cu toate că procentul este unul foarte mic Alin Florin Novac-Iuhas, inspectorul general şcolar al Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Bihor nu pare descurajat.

Circa 60% sunt de nota 4

În judeţul Bihor cele mai proaste rezultate au fost la matematică – 28,23%, limba şi literatura română 56,21%, iar la limba maternă 73,55%. În ce priveşte partea frumoasă a simulării, adică notele de 10, acestea au fost puţine, 13 la număr: 9 la limba şi literatura română şi 4 la limba maternă. Matematica a rămas de căruţă fără nici o notă de 10. “Într-adevăr rezultatele nu sunt cele mai bune. Din păcate mai mici decât cele de anul trecut, însă chiar şi aşa anul trecut la examenul propriu zis de la evaluarea naţională aproape 80% din elevi au luat peste nota 5. După cum v-am spus, nu mă mulţumeşte procentul de promovabilitate, însă ştim măcar de unde plecăm astfel încât la examen, procentul de promovabilitate să crească”, a declarat Iuhas. Chestionat în privinţa diferenţelor aşa de mari între rata promovabilităţii de la simulare (47%) şi cea de la examen (79%) apărute anul trecut inspectorul nu a ştiut să motiveze acest aspect. Conform datelor de la ISJ Bihor, în anul şcolar 2014-2015 procentele pe discipline au fost de circa 60% la limba şi literature română, aproximativ 30% la matematică şi în jur de 80% la limba maternă.

11alin-florin-iuhas-novac Şeful ISJ Bihor, Alin Florin Novac-Iuhas ©

Notele nu se trec în catalog, însă la cererea elevilor dacă ei cred că îi ajută la media generala se poate trece nota în catalog. Conform şefului ISJ Bihor rolul acestor simulări ”a fost cel de a obişnui elevul cu atmosfera de examen şi pentru ca profesorii, părinţii, dar şi elevii să identifice nivelul real de pregătire atins, pentru a putea interveni din timp în vederea corectării sau remedierii problemelor la materiile respective”.

De luni vine rândul elevilor de a XI-a şi a XII-a, care intră în febra examenului de bacalaureat. Astfel, în perioada 7-10 martie peste 8.000 de elevi din Bihor împărţiţi în 50 de centre vor da simularea pentru bacalaureat.

Controale în şcoli

Având în vedere situaţia dezastruoasă de la simularea evaluării naţionale Ministerul Educației solicită inspectoratelor școlare măsuri  de remediere adecvate, în vederea unei mai bune pregătiri a elevilor din clasa a VIII-a. Printre măsurile solicitate se numără: realizarea unei diagnoze clare a situaţiei la nivelul fiecărui judeţ şi al fiecărei şcoli; analiza rezultatelor obţinute de fiecare şcoală; elaborarea de catre fiecare şcoală a graficului de pregătire a elevilor pentru examenul de evaluare naţională şi monitorizarea acţiunilor stabilite de ISJ; analiza rezultatelor în cadrul comisiilor metodice, al cercurilor pedagogice şi al consiliilor profesorale; implementarea unui program de pregătire suplimentară, în regim gratuit, în cadrul şcolii, după orele de curs; personalizarea traseului de învăţare pentru elevii cu probleme deosebite care au obţinut rezultate slabe la simularea evaluării naţionale; efectuarea temelor diferenţiate pentru asigurarea individualizării învăţării.

Ministerul Educației anunță inspecții școlare de specialitate la nivel național, care se vor desfășura pe toată perioada de dinaintea evaluărilor naționale și vor urmări aplicarea planurilor  de remediere la nivelul unităților de învățământ. Aceste inspecții vor fi realizate de inspectorii de specialitate din cadrul MENCS și de cei din inspectoratele școlare. Pe de altă parte, Ministerul Educației a solicitat Institutului de Științe ale Educației o analiză riguroasă a rezultatelor obținute la simularea evaluării, astfel încât diagnoza rezultată la nivel național să conducă la politici publice destinate îmbunătățirii situației elevilor din învățământul gimnazial.



17Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor