Dezbinarea din PSD şi speranţele Opoziţiei de a doborî Guvernul

De Cristina Ghilea
6Comentarii
Dezbinarea din PSD şi speranţele Opoziţiei de a doborî Guvernul
Pe fondul frecuşurilor interne din PSD, Opoziţia anunţă o moţiune de cenzură contra Guvernului Dăncilă.

Opoziţia va depune, în Parlament, o moţiune de cenzură în jurul datei de 10 decembrie, urmând ca aceasta să fie discutată în cursul acelei săptămâni, a anunţat deputatul Ioan Cupşa, în conferinţă de presă, la sediul PNL Bihor, alături de senatorul Gavrilă Ghilea.

„Sperăm să treacă. Vrem să vedem un guvern nou, care să conducă România în mod responsabil, nu unul remaiat”, a declarat deputatul.

Conform acestuia, iniţiatorii se bazează pe 50-60 de voturi din rândul PSD. „Ca urmare a tensiunilor din PSD cred că e posibil ca această moţiune să treacă. S-au săturat de Dragnea”, susţine Cupşa.

Ghilea a insistat că rebelilor din PSD „nu le mai e frică de Dragnea” şi că, în ciuda faptului că unii dintrei ei au declarat public că nu vor vota împotriva guvernului PSD, ar exista discuţii avansate pe tema acestei moţiuni. „Guvernul de acum e Guvernul Dragnea, nu e Guvernul PSD. Cu siguranţă ar vota pentru un Guvern PSD”, e opinia senatorului.

Arbitrariu şi abuz

Ghilea s-a referit şi la Fondul Suveran de Dezvoltare şi Investiţii, înfiinţat săptămâna trecută prin OUG în termeni duri: „e jaful secolului, e cea mai mare lovitură care se poate da dezvoltării ţării”.

El susţine că prin înstăpânirea Fondului peste cele mai profitabile companii de stat – Engie România SA, Societatea de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice – Electrica SA, E.ON Energie România SA, OMV Petrom S.A, Telekom România Communication SA, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti SA, Societatea Naţională de Gaze Naturale Romgaz SA Chimcomplex SA, Antibiotice SA, Compania Naţională pentru Controlul Cazanelor, Instalaţiilor de Ridicat şi Recipientelor sub Presiune SA, Compania Naţională Loteria Română SA, IAR SA şi Compania Naţională Unifarm SA – bugetul național pierde dividendele pe care le-a încasat până acum.

„Practic, prin capitalizarea acestui fond cu un aport în numerar de circa 2 miliarde de euro şi prin preluarea participaţiilor statului la 33 dintre cele mai profitabile companii, statul va fi privat de dividendele care ar fi avut dreptul şi prin care şi-ar fi putut finanţa deficitul. De exemplu, în 2017, 90% din aceste dividende, plătite în avans, s-au constituit venituri la bugetul de stat. După înfiinţarea FSDI, divedendele acestor mari companii nu vor mai reveni statului români, ci exclusiv acestei entităţi, organizată ca societate pe acţiuni”, susține Ghilea.

DN 76, aceeași mizerie

Senatorul a comentat și lipsa oricărei evoluții în problema Drumului Național 76, ieșit de pe radarul atenției Ministerului Transporturilor.

Contractul referitor la lucrările pe porțiunile Vârfurile-Ştei și Oradea-Deva, încheiat de CNAIR cu fostul antreprenor a fost reziliat iar noua procedură de achiziţie întârzie.

„Sesizat şi interpelat de către mine la începutul verii în legătură cu acest aspect, ministrul – în prezent, demisionar – Transporturilor avansa ca termene ferme luna septembrie 2018, pentru lansarea acestui demers, respectiv luna martie 2019, pentru semnarea noului contract de execuţie pe lotul 4, Vârfurile-Ştei. Ministrul demisionar al Transporturilor este al 28-lea titular al acestui portofoliu în ultimii 28 de ani şi unul din cei 70 de politruci incompetenţi care s-au perindat la guvernare în cele trei cabinete PSD-ALDE investite din 2016 încoace”, declară Ghilea.

Soluția, în opinia sa, este ca CNAIR să facă lucrarea în regie proprie, „cum s-a întămplat şi în cazul reparaţiei tronsonului surpat al autostrăzii Sibiu-Orăştie, dar şi a altor obiective din ţară”.

„Tăierea a peste 1,16 miliarde de lei de la Ministerul Transporturilor la actuala rectificare bugetară, dar şi fondurile europene dedicate, dar neaccesate, demonstrează că nu din cauza finanţării trenează investiţiile în infrastructură. Nu mai poate fi vorba despre incompetenţă în acest caz, ci mai degrabă despre rea credinţă, iar în această situaţie organele statului ar trebui să se sesizeze din oficiu împotriva conducerii CNAIR şi MT pentru subminarea economiei naţionale”, e opinia senatorului.



6Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor