Drepturile consumatorilor, nişte mofturi

3Comentarii
Drepturile consumatorilor, nişte mofturi
ORADEA – Majoritatea comercianţilor încalcă flagrant chiar şi cel mai elementar drept al consumatorului: dreptul la informare. În pieţele orădene nu se respectă drepturile fundamentale ale consumatorilor.

La această concluzie au ajuns inspectorii Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (OJPC) Bihor, în urma acţiunilor organizate ieri, 15 martie, cu ocazia Zilei mondiale a consumatorilor.

În Piaţa Rogerius

Una dintre acţiunile desfăşurate de OJPC Bihor, în colaborare cu Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor Oradea şi Federaţia Asociaţiilor pentru Protecţia Consumatorilor Bihor, a vizat Piaţa Agroalimentară Rogerius. Inspectorii au împărţit pliante în care erau precizate cele şapte drepturi fundamentale. Unii dintre consumatori, deşi nu-şi cunoşteau drepturile, erau reticenţi şi acceptau cu greu pliantele.

Pe de altă parte, mulţi comercianţi s-au făcut nevăzuţi doar la zvonul că „Uraganul Bigan” (cum era denumită Cristiana Bigan – şefa OJPC Bihor de unii comercianţi) a intrat în piaţă. „A plecat la toaletă” sau „Este aici, trebuie să apară” erau doar câteva dintre replicile vecinilor de tarabe.

Marfă fără acte de provenienţă. Mici fără gramaj. Lapte în flacoane de plastic. Preţuri lipsă. Termene de garanţie neafişate. Lipsa traducerilor în limba română. Lipsa certificatelor de înregistrare fiscală. Acestea sunt câteva dintre deficienţele găsite de inspectorii OJPC Bihor la comercianţii din Piaţa Rogerius.

De la mic la mare

Problemele prezentate anterior nu erau caracteristice doar micilor producători care comercializau legume-fructe, ci şi unor firme cu renume mondial, gen Oriflame. La taraba cu produse Oriflame din faţa Pieţei Rogerius, produsele nu aveau afişat nici un preţ. Majoritatea dintre ele nu aveau inscripţii în limba română. Cremele şi rujurile erau expuse la soare, la o temperatură neadecvată.

„Avem preţurile şi traducerile în limba română în catalog. Preţurile nu am reuşit încă să le afişez”, a explicat reprezentanta firmei care comercializa astfel de produse. „Nu cred că aveţi câte un catalog pentru fiecare cumpărător. Asta nu înseamnă că nu trebuie să fie afişate la vedere preţurile şi inscripţiile în limba română”, a precizat Cristiana Bigan. Comercianţii găsiţi în neregulă au fost invitaţi la sediul OJPC Bihor.

„Concluzia clară este că nici măcar dreptul elementar al consumatorilor, dreptul la informare, nu este respectat în pieţele orădene. Recomand consumatorilor să fie atenţi la produsele pe care le cumpără, la etichetarea lor, la termenele de expirare, mai ales că se apropie Sărbătorile pascale”, a concluzionat Cristiana Bigan.

Astfel de acţiuni au mai avut loc la Supermarket-urile Crişul şi Lotus.

Dan Birta



3Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor