Drive test cu VW Touareg

3Comentarii
Drive test cu VW Touareg
ORADEA – Nu ţi se oferă, ca ziarist, în fiecare zi şansa de a conduce într-un drive test de o zi un Volkswagen Touareg.

Mai precis, noul Toaureg, cel care faţă de înaintaşul său – care a populat şoselele lumii cu 300.000 de exemplare (un adevărat record pentru un SUV) – are nu mai puţin de 2.300 de componente reproiectate.

Hai să mai adăugăm la toate acestea şi faptul că modelul propus pentru testare de dealerul local are sub „fusta” capotei un monstru V10, adică, puneţi-vă centura!, 313 cai putere, 750 Nm moment şi atinge suta de kilometri în 7,4 secunde.

O experienţă pe care nici cel mai cârcotaş individ care a pus vreodată mâna pe volan nu o poate ignora. Cu riscul de a-i supăra pe alţi proprietari de automobile 4×4, trebuie să îi dăm Cezarului ce e al Cezarului.

Design exterior

Primul lucru pe care îl remarcă oricine este designul maşinii. Partea din faţă a maşinii a fost complet reproiectată, excepţie făcând doar capota motorului. Grila metalică cromată cu o suprafaţă metalică mare dezvăluie relaţiile de rudenie cu fraţii mai mici din ultima generaţie a familiei VW.

O simplă privire asupra farurilor arată că întreg spoilerul din faţă a fost regândit. Proiectoarele de ceaţă sunt integrate în zona inferioară a barei de protecţie, ferite de orice neplăceri, iar oglinzile retrovizoare au fost redesenate pentru a contribui la aerodinamica acestui model.

Tot pentru îmbunătăţirea aerodinamicii a fost gândit şi eleronul de pe hayon, iar car styler-ii au umblat la design-ul stopurilor şi la partea inferioară a scutului, astfel încât ţevile de eşapament să completeze această imagine de dinamism.

Numai pentru cunoscători

Dar VW nu a făcut o maşină de teren doar ca să se înscrie în rândul producătorilor de SUV-uri. Touareg este, în primul rând, o maşină gândită pentru a-i delecta pe cunoscători, pe cei care gustă plăcerile extraordinare ale şofatului. Nu poţi să te bucuri de el decât dacă ai o inimă mare, dacă sesizezi că singura diferenţă între povârnişul muntelui sau şoseaua cu asfalt ca în palmă nu este decât un spălat de maşină.

Cu siguranţă că multe dintre bijuteriile 4×4 pot face câte ceva din ceea ce poate şi Touareg, dar e la fel de sigur că nici una dintre aceste maşini nu face tot ceea ce Touareg poate să facă, atât on road cât şi off-road. Iată, în continuare, şi câteva dintre motive:

ABS Plus

Acest sistem este o noutate mondială, creat şi patentat de inginerii din Wolfsburg, şi face parte din dotarea standard a automobilului. Rolul său este acela de a scurta cu până la o cincime distanţa de frânare pe suprafeţe cu aderenţă precară, cum ar fi macadamul sau nisipul, de a îmbunătăţi stabilitatea pe traiectorie şi răspunsul la bracarea volanului.

Coroborat cu dispozitivul de control al tracţiunii, dispozitivul ABS Plus reprezintă cheia unor performanţe inaccesibile oricărui SUV. Concret, o parte din materialul friabil de pe drum este împins forţat în faţa roţilor prin scurte blocaje temporare ale acestora, formându-se un fel de sabot natural în faţa roţilor, frânarea devenind mai eficientă, ABS-ul evitând ruperea completă a aderenţei, astfel încât direcţia poate fi folosită simultan pentru eventuale manevre de evitare.

Adaptive Cruise Control şi Front Scan

ACC este un sistem care încadrează VW Touareg în categoria maşinilor super inteligente. ACC poate să te salveze din situaţii în care, fie din oboseala drumului, fie pur şi simplu din neatenţie, nu sesizezi la timp că şoferul din faţa ta a scos pedala de frână prin podeaua maşinii sale.

În aceste cazuri ACC poate încetini, până la oprire, pentru a evita tamponarea cu automobilul din faţă. În plus, Front Scan te avertizează atunci când o maşină intră în unghiul mort al oglinzii, scutindu-te de neplăcerea de a fi oprit câţiva km mai încolo de o maşină de poliţie care să te anunţe că, fără să îţi dai seama, ai trecut peste o Dacie.

Controlul distanţei faţă de automobilul din faţă se face prin intermediul unui radar, iar sistemul frânează sau accelerează automat, menţinând o distanţă constantă, în funcţie de viteză şi de condiţiile de trafic.

 

Inovaţiile ESP

Noi funcţii au fost adăugate şi sistemului electronic de asistare a stabilităţii, ESP. În detaliu, este vorba despre un dispozitiv hidraulic (în loc de vechiul model pneumatic) de asistare a frânării de urgenţă, care este mai fiabil şi mai eficient. Datorită acestuia, presiunea necesară unei acţionări spontane a frânelor este acumulată în momentul eliberării pedalei de frânare, la o manevră precedentă.

 

ARP (Active Rollover Protection)

Este un sistem care îmbunătăţeşte stabilitatea, frânările pe ploaie (reducând efectul acvaplanării), eficienţa încetinirii în regim de frânare intens (prin mărirea presiunii din sistemul de frânare) atunci când începe sa se manifeste fenomenul de fading, şi controlează electronic, în măsura posibilităţilor reale, efectul de subvirare (îmbunătăţeşte precizia înscrierii în viraj).

De la plăcere la… masaj

Asistat de toate aceste gadgeturi ale tehnicii auto de ultimă oră, este uşor de înţeles că şofatul nu mai este decât plăcere pură, orice novice în materie de maşini putând să se comporte ca un pilot din cursele de anduranţă. Sentimentul de siguranţă este unul palpabil, fie că este vorba despre şofatul în trafic intens, fie că între tine şi sălbăticie singura graniţă este portiera maşinii. Manevrabil ca un Golf, rapid ca o maşină sport, adaptat la orice condiţii de drum, VW Touareg este un „nesimţit” care se comportă la fel de ireverenţios faţă de decorul exterior, fie că este vorba de autostradă sau teren accidentat, graţie suspensiei de fiţe, care transformă maşina într-un adevărat salon de masaj thailandez.

Lucru de care ne-am convins şi noi, conducându-l prin Oradea, pe Piatra Craiului, până la Remeţi, prin vadul râurilor de munte sau pe drumuri forestiere.

 

Caracteristici tehnice

V6 FSI – 280CP; 8,6 sec. 0-100 km/oră; consum urban 19l/100 km; extraurban 10,1; combinat 13,3.

V8FSI – 350 CP; 7,5 sec. 0-100 km/oră; consum urban 19,7; extraurban 10,7; combinat 13,8.

TDI – 174 CP; 11,5 sec. 0-100 km/oră; consum urban 13,5; extraurban 8,6; combinat 10,4.

V6 TDI – 225 CP; 8,9 sec 0-100 km/oră, consum urban 14,4; extraurban 8,6; combinat 10,7.

V10 TDI – 313 CP; 7,4 sec. 0-100 km/oră, consum urban 17,7; extraurban 9,6; combinat 12,6.

Valentin Buda



3Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor