Eficientizarea stilului didactic

ARAD – Nu de multe ori suntem receptivi la a semnala apariţii editoriale de calitate asupra didacticii geografiei. Totuşi, asemenea lucrări apar, iar dacă abordarea lor aduce teme de actualitate atunci câştigul cititorului – didact este unul pe măsură.

Pe acest făgaş se înscrie şi lucrarea prof. dr. Ioana Paula Codrean intitulată „Introducere în didactica geografiei pentru învăţământul preuniversitar românesc” ce a văzut lumina tiparului la Editura Tipo MC din Oradea.

Aşa cum arată şi autoarea, didactica geografiei trebuie să fie una practică şi orientată spre eficientizarea stilului didactic, pe creşterea nivelului de pregătire a elevilor, funcţia dominantă a cercetării întreprinse vizând investigarea şi explicarea problemelor teoretice în concordanţă cu predicţia, aplicarea şi exprimarea unor puncte de vedere asupra interferenţelor dintre tradiţional şi modern în didactica geografiei, în condiţiile unei fundamentări operaţionale şi acţionale.

Lucrarea, structurată pe 4 capitole, oferă un evantai de informaţii asupra didacticii generale şi didacticii geografice, a elementelor de continuitate şi a celor de actualitate în conţinutul învăţământului geografic românesc, principiile didactice folosite în activitatea de predare – învăţare a geografiei şi principiile geografice aplicate în activitatea didactică, reforma învăţământului geografic preuniversitar în contextul integrării europene, fără a fi uitate aspectele semnificative ale dezvoltării geografiei ca ştiinţă şi necesitatea învăţământului geografic în contextul realităţii contemporane.

Conţinuturile prezentate în lucrare prin prisma tradiţionalului şi modernului în didactica geografiei stabilesc coordonate multiple de acţiune ale profesorului de geografie, care trebuie să dispună de capacităţi şi competenţe manageriale, capabile să asigure provocare, ascultare, receptare, negociere, aprobare, valorizare, ameliorare şi recunoaştere din partea celor vizaţi, toate acestea cu scopul de a asigura participarea şi implicarea reală, progresivă a elevilor în managementul activităţii didactice, constituind un îndemn la dezvoltare şi perfecţionare pentru fiecare dintre noi.

Vasile Filip



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase