„Se știe că primele două clase funcționează ca și un ciclu al achizițiilor fundamentale, în care se învață scris, citit, iar acești elevi vor fi evaluați pentru a vedea care este nivelul lor și ce mai este necesar”, a explicat Cornel Petroman, inspector școlar general în Inspectoratul Școlar Timiș. Detalierea vine după ce luni a apărut “Metodologia de organizare a evaluării competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a.
” În funcție de ce vom constata după aceste evaluări este posibil să urmeze o serie de măsuri pe fiecare unitate de învățământ în parte. Conform legii, copiii dotați pot face două clase într-un singur an școlar și am avut cazuri în care elevi foarte buni au promovat 2 ani într-unul”, a mai spus Cornel Petroman, inspector școlar general ISJ Timiș.
Conform Metodologiei de organizare a evaluării competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a – evaluarea se organizează pentru elevii din clasa a II-a din unitățile învățământului de stat și particular, în varianta pilot, pe un eșantion de elevi, pentru competențele scris-citit și matematică. Sălile în care se susține evaluarea sunt, de regulă, sălile în care elevii clasei își desfășoară activitatea în mod obișnuit, iar procedura va avea loc pe parcursul lunii mai, pe parcursul a două zile, în timpul orelor de curs.
Rezultatele individuale la evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a nu se trec în catalog, ci sunt folosite de cadrul didactic, acolo unde este cazul, pentru elaborarea planului individualizat de învățare al elevului. Acesta este comunicat părinților și constituie documente din portofoliul educațional al elevului.
Citiți principiile noastre de moderare aici !