Experiment in trafic: tramvaiul prioritar

46Comentarii
Experiment in trafic: tramvaiul prioritar
OTL a primit acceptul administraţiei pentru o primă linie destinată exclusiv transportului în comun.

Prioritizarea transportului în comun pe Podul Dacia este un prim experiment în traficul rutier Oradea, la solicitarea regiei locale de transport în comun, OTL. Zilele astea, de-a lungul liniei de tramvai de pe pod se amplasează limitatoare cu rostul de a bloca accesul maşinilor pe linia de tramvai.

„Linia delimitată pe Podul Dacia este pentru întregul transport în comun, aşa cum este definit prin lege: tramvaie, autobuze, taxi, maşinile Salvării, Poliţiei sau Pompierilor. Pentru moment, limitatoarele sunt montate pe pod, cu titlul de experiment. În timp este nevoie de o strategie pentru prioritizarea liniilor de transport în comun în punctele sensibile din întregul oraş. Totuşi, într-un tramvai sunt peste 70 de persoane la orele sensibile iar într-o maşină este cel mai des una dar pot fi maxim cinci persoane”, crede Csuzi Istvan, directorul OTL.

Cinci minute

În opinia sa, la nivelul Oradiei se va putea discuta desptre un transport în comun civilizat atunci când de la Gară până-n Centru, tramvaiul va face cinci minute. „În prezent, la orele de vârf, faci cu tramvaiul şi 25-30 de minute pe ruta asta”, precizează Csuzi.

„Acest gen de sistem de prioritizare funcţionează în toate capitalele importante. Noi l-am introdus pe Dacia pentru că acolo permite circulaţia”, spune viceprimarul Gheorghe Carp. Condiţionat de banii alocaţi lărgirii străzilor orădene, Municipalitatea anunţă intenţia de a monta sisteme de prioritizare pentru transportul în comun.

Vor mai mult

„Pe Dacia- Magheru- Republicii ar trebui păstrată linia pentru transport în comun. Rămâne în lateral câte o bandă sau două în unele zone”, propune şeful OTL, conştient însă că asta se va putea realiza numai după ce administraţia va putea propune şoferilor variante viabile de ocolire.

„Suntem într-un mare deficit de poduri. Un pod la Silvaş şi cel de la Sovata ne-ar oferi variante ca să scoatem mare parte dintre maşini de pe Decebal şi de pe Republicii”, crede Csuzi.

„Guguloaiele” montate pe Podul Dacia sunt turnate din beton şi se prind în asfalt cu şuruburi. De-a lungul lor este linie continuă, spune Leontin Pătcaş, şef de serviciu în Direcţia Tehnică a Primăriei, deci traversarea s-ar pedepsi cu luarea permisului. „Sigur că se poate trece cu maşina peste ele dar rişti să rămâi fără baia de ulei”, crede Pătcaş…

C.Gh.



46Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor