Faţa nevăzută a telefoniei

6Comentarii
Faţa nevăzută a telefoniei
ORADEA – În spatele campaniilor publicitare care prezintă bonusurile de care se bucură un client de-al lor, companiile de telefonie, fixă şi mobilă, au început o campanie de taxare a unor servicii până nu demult gratuite, uneori poate chiar mai consistent decât apelurile telefonice obişnuite.

Nici măcar consultarea ofertei companiei nu mai este gratuită, cum se întâmpla în anii precedenţi, din categoria informaţiilor plătite făcând parte solicitarea unui număr de telefon, horoscopul, starea vremii, ora exactă şi alte informaţii similare.

Romtelecom

Spre exemplu, operatorul de telefonie fixă Romtelecom îşi taxează abonaţii pentru aproape orice informaţie solicitată. Servicii precum 930 – Serviciul Vânzări şi Relaţii cu Clienţii este gratuit doar în reţeaua proprie, pentru celelalte reţele apelurile fiind taxate în funcţie de politica tarifară a fiecărui abonat.

De acelaşi regim beneficiază şi 921 –Asistenţă Deranjamente. Nu acelaşi lucru se poate spune şi despre 931 – Informaţii Numere Clienţi, 951 – Informaţii Diverse (curs valutar, starea vremii, etc.) care sunt taxate, iar solicitantul le achită odată cu factura lunară.

Binecunoscutul 931 de unde se pot afla diverse numere de telefon este taxat cu 0,25 eurocenţi fără TVA/apel, fără conectare directă la numărul solicitat de client, iar dacă se solicită conectarea directă, se aplică un tarif suplimentar.
Apelurile către serviciul 951 se taxează cu 0,30 eurocenţi/apel, plus 0,03 eurocenţi pe minut.

Deşi “informaţiile sunt confindenţiale”, numărul de apeluri la aceste servicii poate depăşi 600.000 de apeluri săptămânal. Lipsa unor baze de date complete, dar şi numărul scăzut de abonaţi sunt motivele care îi determină pe ceilalţi operatori de pe piaţa telefoniei fixe să mai aştepte până la definitivarea ofertei de taxare a informaţiilor oferite propriilor clienţi.

Zapp şi COSMOTE
La Zapp, povestea stă cu totul altfel. Informaţiile sunt online prin intermediul portalului www.zappmobile.ro. Dacă sunt accesate de pe telefonul mobil, se plăteşte conexiunea la internet, cost care ajunge până la 0.04 USD/min. În cazul accesării acestui serviciu direct de pe telefonul mobil este posibilă de asemenea apelarea automată a destinaţiei de interes. Spre deosebire de ceilalţi operatori de telefonie mobilă, Zapp oferă doar informaţii generale şi de interes public. Datele specifice unui abonat sunt considerate informaţii private şi sunt protejate de principiul confidenţialităţii datelor.
Şi compania Cosmote are un serviciu, Agenda COSMOTE, care poate fi apelat la 1255, costul apelării serviciului fiind de 0,30 euro/ minut de convorbire. Acest serviciu oferă posibilitatea abonaţilor să afle numărul de telefon mobil al altui client, dar numai dacă furnizează o serie de informaţii despre acesta, precum numele, adresa şi oraşul de resedinţă. De asemenea, pentru a putea furniza această informaţie, utilizatorul Cosmote trebuie să fie de acord ca numărul său să fie făcut public.

Orange
Orange are mai multe servicii de informaţii care sunt taxate. Astfel, accesul la serviciul „Info 311”, pe apel la 311, costă 0,40 euro, iar tariful este de 0,12 euro/ minut. De aici se pot afla informaţii generale precum numerele de telefon, adrese şi detalii despre firme, ştiri actualizate la fiecare 15 minute, cursul valutar, horoscop, jocuri etc.

Mesajul scris primit cu informaţii directe costă 0,35 euro (inclusiv cel solicitat din meniul Info 311 al cartelei SIM). Mesajul scris primit cu informaţii programate (care ajung la o oră stabilită) costă 0,25 euro (inclusiv cel solicitat din meniul Info 311 al cartelei SIM). Un alt serviciu este Agenda Orange (300), aici tarifele sunt de 0,15 euro accesul, apoi 0,10 euro pe minut. Primele 10 secunde nu sunt taxate.

 

Vodafone

Şi operatorul Vodafone are mai multe servicii de informaţii plătite. Spre exemplu, pentru servicii finaciare dacă vreţi să aflaţi care este cursul valutar pentru un răspuns veţi fi taxat cu 0,15 USD pe apel. Serviciul divertisment are unul dintre cele mai scumpe „produse”, pentru un ton de apel veţi plăti 7 cenţi pentru cerere şi 50 pentru răspuns.

Pe lângă acestea mai sunt apelurile la *118, Vodafone Agenda sau *222, serviciul de Relaţii cu Clienţii, care sunt gratuite. În cazul în care un client solicită numărul de telefon al unui abonat, i se poate oferi numai dacă respectivul abonat şi-a exprimat acordul ca numărul să fie public, şi acest serviciu este taxat cu 0.35 USD. Vodafone oferă şi facilitatea ca un client să opteze pentru număr secret cu mesaj, iar în acest caz nu oferă numărul, ci trimit un mesaj de notificare că abonatul X doreşte să îl contacteze, solicitantul fiind taxat cu 0,15 USD.

Valentin Buda



6Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor