Felixul, cea mai căutată staţiune balneară în 2016

De Dan Birta
2Comentarii
Felixul, cea mai căutată staţiune balneară în 2016
Felixul, cea mai căutată staţiune balneară în 2016
Băile Felix, Delta Dunării şi Mamaia au avut un grad de ocupare de aproape 100% în 2016.

Băile Felix este pe primul loc în topul staţiunilor balneare vândute de turoperatori în 2016, potrivit informaţiilor Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) din România. Următoarele staţiuni sunt Călimănești – Căciulata, Băile Herculane, Sovata, Covasna.

Potrivit ANAT, în staţiunile balneare, unde în ultimii cinci ani au fost refăcute 34 de hoteluri și două au fost construite, turiștii sunt din ce în ce mai atrași de programele de relaxare, prevenție sau tratament diversificate oferite de hotelieri. Pachetul mediu a fost vara aceasta de 821 de lei/persoană, față de 667 de lei/persoană, vara trecută, la un sejur mediu de șapte zile. „Turismul balnear se deplasează din zona de tratament medical către cea de prevenţie şi relaxare şi nu numai pentru pacientul propriu zis, ci şi pentru familia acestuia, care doreşte o experienţă de leisure în staţiunile balneare, oferită din ce în ce mai mult de hoteluri”, a declarat Adrian Voican, prim-vicepreședinte ANAT.

Delta şi Mamaia

Delta Dunării, Mamaia şi Băile Felix au fost zonele cele mai căutate de turişti în sezonul 2016, cu un grad de ocupare de aproape 100% pentru mai multe săptămâni şi pentru un număr de cel puţin trei zile de vacanţă. Per total, vânzările pentru destinaţii româneşti prin agenţiile de turism au fost mai mari, în medie, cu 15% faţă de vara trecută, datorită investiţiilor realizate în ultimii ani în structurile de cazare, zone de divertisment şi relaxare, dar şi conjuncturii internaţionale, care a determinat un număr mai mare de români să îşi petreacă vacanţa în ţara lor.

Delta Dunării a înregistrat vara aceasta o creştere de 20% a vânzărilor, faţă de 2015, fiind revelaţia sezonului în preferinţele turiştilor care au petrecut, în medie, trei zile de vacanță, staţiunile balneare de 18%, litoralul de 12%, în timp ce vânzările pentru staţiunile montane s-au situat la acelaşi nivel ca anul trecut.

Într-un clasament al staţiunilor de pe litoral, în funcție de vânzările turoperatorilor, Mamaia se află pe primul loc, datorită evenimentelor pentru promovarea stațiunii, care au atras toate categoriile de turiști, urmată fiind de Venus, care concentrează cele mai multe hoteluri renovate în ultimii doi ani, de Jupiter și de Eforie Nord. Turiştii au petrecut, în medie, cinci zile pe litoral, o mare parte dintre ei preferând pachetele all inclusive oferite vara aceasta de un număr de 23 de hoteluri. Preţul mediu pentru o vacanţă pe litoral a fost de 637 de lei/persoană, faţă de 563 de lei/persoană, în 2015. Cele mai pline luni pe litoral au fost iulie şi august, conducerea ANAT şi turoperatorii de intern căutând soluţii în prezent pentru atragerea turiştilor pe litoral, începând din 2017, şi în lunile mai, iunie şi septembrie.

„Programul Prima Piscină, pe care ANAT îl va propune guvernului următor, o soluție testată pe litoralul bulgăresc, poate prelungi sezonul. Turiștii sunt atrași de hotelurile care au piscină și care le oferă relaxare și divertisment pe litoral și când vremea nu este potrivită pentru stat la soare și baie în mare”, a precizat Alin Burcea, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism.



2Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor