Fiesta s-a dezlantuit la Ford

Fiesta s-a dezlantuit la Ford
Cel mai important si placut test din aceasta saptamana a fost bineinteles in ton cu atmosfera sportiva prin care a trecut Bucurestiul in aceste zile.

Pentru ca FIA GT a venit la Bucuresti noi am decis ca trebuie sa conducem o masina sport si nu orice masina sport care sa coste peste 100.000 de euro, ci una pe care si-o poate permite multa lume.

Jucaria noastra s-a numit Ford Fiesta ST si adevarul este ca in inimile noastre aceasta a creat o adevarat fiesta latina. Primul contact cu micutul cu nervi de otel nu a fost un mare eveniment ci pur si simplu o reintoarcere la radacinile sportive ale soferiei.

Cine s-ar fi gandit ca o masina din segmentul mic poate invinge in repriza de la 0 la 100 de km/h masini cu renume mult mai puternice si foarte scumpe. Raspunsul este sigur la acei posesori de berline scumpe care au primit dovada suprema ca si-au cumparat masini destul de mediocre din punct de vedere al performantelor.

Tehnicienii de la Ford din cand in cand dau dovada ca sunt in stare sa construiasca si masini cu adevarat masini nu doar autovehicule care sa te transporte din punctul A in punctul B. Fiesta ST nu este in nici un caz o masina citadina care se descurca cel mai bine in traficul aglomerat al marilor metropole urbane, ci un adevarat killer al soselelor.

Multa lume s-ar intreba cum de un biet Ford Fiesta sa faca fata unor masini cu puteri de peste 200 de CP si chiar sa le invinga. Raspunsul la aceasta intrebare vine din partea noastra cu un zambet (sau chiar ramjet) pe buze si anume o greutate de 1.1 tone si un propulsor de doi litri aspirat care dezvolta o putere masina de 150 CP.

 

Ceea ce- l face pe acest Ford ST un adevarat sportiv sunt binenteles setarile motorului care se simte cel mai bine la o turatii de peste 4.000 rpm. Cand se trece de aceasta bariera micuta si frumoasa Fiesta ST se transforma intr-un bolid al soselelor capabil sa-i faca pe colegii de traffic sa se culce noaptea cu cosmaruri ca au fost depasiti si invinsi categoric de o Fiesta.

Pai domnilor Fiesta ST face parte din acel segment al masinilor Ford care ne reamintesc inca din momentul introducerii cheii in contact ca ovalul de pe volan a fost purtat in anii 60 de masinile GT 40 castigatoare al renumitei curse franceze Le Mans.

DESIGN

Singurul element care face aceasta masina una familiara este caroseria clasica a unui Ford Fiesta de mare serie. In rest totul are o intorsatura radicala si anume o culoare neagra briliant si doua imense dungi albe care traverseaza vertical plafonul si capota masinii. Recomandam ca atunci cand vedeti in trafic aceste doua dungi albe si care nu sunt pe o Dacie gri-sobolan cu numere de PH, atunci sa aveti mare grija deoarece acea masinuta clar va va demonstra daca este nevoie, de ce este in stare.

In interior plansa de bord este identica cu cea din oricare alta Fiesta cu diferenta ca masina din test avea cel mai performant sistem de sunet si instalatia de climatizare automata.


Locul unde se aseaza soferul este unul din cele mai evidente elemente ale sportivitatii masinii si anume scaunele sport sunt imbracate in piele si ofera o foarte buna sustinere laterala. Cel al soferului sau pilotului este reglabil si pe inaltime.


PERFORMANTE

Inima fiarei se gaseste ca de altfel si al alte animale de prada sub capota dungata, Ford dorind prin acest exeplar rar sa reaminteasca celorlalti ca Ford (Germania) nu inseamna doar Focus TDCi sau Mondeo. Sportivitatea este data de capacitatea unitatii de doi litri de a functiona cel mai bine la turatii ridicate. Momentul motor de 190 Nm este disponibil doar incepand cu turatia de 4.500 rpm ceea ce spune totul despre acest Durateq.

Un alt element sportiv este cutia de viteze perfect sincronizate cu performantele motorului insa, pentru cei care nu au mai condus o masina sportiva poate sa fie considerata rigida si neiertatoare cand scade turatia si trebuie introdusa o treapta inferioara. Ambreiajul este destul de dur, dar pentru un mers sportiv este exceptional. Directia si trenul de rulare resprezinta din punctual nostru de vedere cele mai elaborate sisteme care garanteaza o sporitvitate pura.

Suspensia este in asa fel conceputa inca in momentl cand se negociaza viraje la viteze mari aceasta reactioneaza foarte ferm si nu permite masinii sa dea dovada de supravirare sau subvirare.

Creierul care mai tempereaza iesirile animalice ale Fiestei ST este doar sistemul ESP-ul care se chinuie sa taie gazul chair si la viteze foarte mici. Daca afara este putin ud arunci toata distarctia s-a terminat, ESP-ul facandu-si datoria exemplar. Daca acesta se decupleaza masina devine cu adevarat o sportiva pur-sange, limitele trenului de rulare fiind situate la o limita superioara.

Singurul inconvenient al masinii este convietuirea intr-un oras pietruit cum este Bucurestiul, fiecare denivelare fiind simtita serios de pasageri. Al doilea punct negativ este bininteles consumul de carburant care, personal ne-a cam surprins in traficul infernal din zona Unirii, unde computerul de bord a afisat o medie de 19 litri la o viteza de 10 km/h. In mediu extraurban masina a consumat decent si anume 8 litri pentru 100 de km parcursi. Suntem asa de severi deoarece, in ciuda faptului ca masina este una sportiva aceasta are un rezervor destul de mic care ne reaminteste de BMW-ul E30 din anii 80, foarte puternic insa cu o autonomie infima.

Concluzia noastra este insa una pozitiva si anume Fiesta ST merita toti banii si este una din putinele masini care ofera senzatii pur sportive in adevaratul sens al cuvantului.

Marea problema a modelului de fata nu este masina propriu-zisa ci doar Renault Clio Sport. Insa aceasta este o cu totul alta discutie.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase