Flashmob în Anul Centenarului

De Crina Dobocan
Flashmob în Piața Unirii
Flashmob în Piața Unirii - © Foto: Crina Dobocan
400 de elevi de la Liceul Teologic „Greco-Catolic” din Oradea au participat la un Flashmob în Piața Unirii.


Elevii de la Liceul Greco-Catolic “Iuliu Maniu” au marcat, într-un mod inedit, 20 de ani de la înființarea Alternativei Step by Step, 25 de ani de la (re)înființarea instituției de învățământ și 100 de anu de la Marea Unire.

Cei 400 de copii din clasele I-IV, însoțiți de dascăli și părinți, au organizat un flashmob în Piața Unirii prin care au vrut să aducă în atenția orădenilor această alternativă de educație care promovează metode de predare-învățare centrate pe copil și pe implicarea familiei.

Activitatea a făcut parte din Zilele Liceului Greco-Catolic „Iuliu Maniu”, sărbătorite în perioada 3 – 5 mai. În program sunt prevăzute și alte activități. Acestea vor începe astăzi, de la ora 08.00, în Catedrala „Sfântul Nicolae”, cu o Sfântă Liturghie, animată de elevii de gimnaziu și liceu și vor continua cu activități demonstrative conform specificului Alternativei Educaționale Step by Step, în sala festivă a școlii (str. Iuliu Maniu, nr. 5).

Momentul festiv al aniversării va avea loc de la ora 17:00, la Teatrul „Regina Maria”.

Totodată, în data de 5 mai, după Liturghia animată de copiii claselor primare ale Liceului, vor fi deschise lucrările simpozionului național cu participare internațională „Educație, spiritualitate, tradiție și modernitate prin Alternativa Step by Step în contextul Centenarului Marii Uniri” – organizat în sala festivă a școlii.

Step by Step este un sistem american, care a fost introdus și în sistemul public de învățământ din România, însă doar la clasele I-IV.

În sistemul alternativ de educatie Step By Step totul se învață și se explică prin joc, fără note, caiete și observații. De altfel, sistemul de notare prin calificative a fost instituit din sistemul alternativ Step By Step și în cel de stat, după ani de zile. De altfel, poziția copiilor și lipsa băncilor este încă un element ce diferențiază alternativa de învățământul tradițional. La clasele I-IV, copiii stau pe scaune într-un cerc, se pot privi față în față și pot vorbi despre activitățile din ziua precedentă.

Cu alte cuvinte, copiii învață să vorbească în public fără să aibă emoții, iar comunicarea și socializarea sunt atu-urile acestei alternative.

Pe de altă parte, unul dintre motto-urile Step by Step este „Fiecare copil este o persoană demnă de respect”, așa încât respectul este un principiu esențial.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !