Fortifiere prin „stretching"

ORADEA – Înainte de 1989, doar trupele de Securitate şi karatiştii care mai ţineau în secret contacte cu Occidentul ştiau de eficienţa exerciţiilor de streching. Iar la succesul echipei de fotbal Steaua Bucureşti, când a cîştigat Cupa Campionilor Europeni în 1986, a contribuit şi aportul preparatorului fizic, sensei Florentin Marinescu, expert în arte marţiale şi cunoscător al tehnicilor de stretching.

În zilele de azi, nu doar fotbaliştii, ci majoritatea sportivilor de performanţă apelează la stretching ca metodă de încălzire foarte eficientă, fără efort şi, ca urmare, puţin consumatoare de energie.
Orădeanca Meda Cristina Popa, multiplă campioană naţională la gimnastică ritmică, ne asigură că stretchingul e benefic nu doar sportivilor, ci şi tinerelor sau doamnelor care vor să-şi îmbunătăţească ţinuta şi tonusul muscular, precum şi tonusul psihic.
„Exerciţiile de stretching se pot face şi după o zi solicitantă de muncă, întrucât nu necesită efort fizic major. Ele se recomandă, de altfel, şi celor care fac efort la locul de muncă, pentru a le relaxa muşchii solicitaţi neuniform. Întrucât programul de stretching nu e obositor, îl asociem cu exerciţii de modelare şi remodelare a corpului, precum şi cu 50 de minute de aerobic. Recomand această combinaţie armonioasă pentru orice tânără sau femeie care vrea să se simtă mai bine şi să arate mai bine”, spune instructoarea Cristina Popa.
Înscrierile la curs se pot face la sala ArsNova de pe strada Anatole France (în spatele fabricii Aura de pe strada Dimitrie Cantemir.)
Iată şi alte câteva repere oferite de instructoarea Cristina Popa:

Super-elongaţie
Bob Andreson, principalul făuritor al stretchingului, a învăţat sute de sportive de nivel înalt, gimnaşti, patinatori artistici, halterofili sau atleţi, despre binefacerile întinderii musculare, deoarece în astfel de ramuri sportive în care forţa şi încălzirea joacă un rol mare, rigiditatea şi lipsa de supleţe nu iartă.
Practicat cu regularitate, stretchingul dezleagă şi tonifică muşchii, creşte aportul de sânge în regiunea abdominală şi acţionează direct asupra organelor din jur: pancreas, ficat, rinichi, intestine, colon şi plămâni. În plus, redă mobilitatea ligamentelor şi articulaţiilor, supleţea muşchilor şi a ţinutei corporale corecte, reducând la minim accidentele rezulate în urma unei încălziri superficiale (întindere musculară, entorse, fracturi).
Datorită irigării cu sânge a ţesuturilor, stretchingul contribuie la eliminarea toxinelor din organism şi, implicit, la reducerea celulitei. În plus, aduce beneficii extraordinare asupra enzimelor, ficatului, sângelui, inimii şi creierului, contribuind la elasticitatea arterelor şi a reţelelor capilare.
Stretchingul foloseşte la maxim efectul de modelare a propriului organism, fiind în acelaşi timp şi o metodă de relaxare psihică după o zi plină de stresul cotidian, oferind starea de bine.

Cum se execută?
Vârsta sau lipsa de supleţe nu sunt obstacole. Fie că sunteţi în formă sau nu, exerciţiile rămân aceleaşi, având o durată de 30 de secunde fiecare.
Practicat regulat, stretchingul trebuie să devină parte integrantă a vieţii noastre, mai ales a celor care practică orice tip de mişcare.
Acest tip de mişcare este indicat tuturor persoanelor, indiferent de vârstă, dar mai ales celor care prin natura muncii lor stau toată ziua la birou sau în maşină. De asemenea, este foarte util persoanelor care vor să atingă rezultate complexe şi rapide la antrenamentele de fitness sau aerobic înainte de antrenamentul propriu-zis (datorită încălzirii şi energizării maxime a organismului şi pregătirea lui pentru efortul fizic).
Însă dacă aţi suferit recent o intervenţie chirurgicală sau aveţi probleme de ordin muscular sau articular, consultaţi-vă medicul înainte de a începe şedinţele de stretching.

Cristian Horgos



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase