Gâlceavă între transportatori

2Comentarii
Gâlceavă între transportatori
DEVA – Stabilirea traseelor de transport public judeţean de persoane a fost amânată până la începutul lunii aprilie, după ce această temă a iscat un conflict la şedinţa Consiliului Judeţean Hunedoara de ieri.

Nemulţumirile au pornit de la faptul că nu se mai prevede licitarea fiecărui traseu în parte, ci a unei grupe care să cuprindă mai multe rute, inclusiv tronsoane pe care operatorii nu le-au mai efectuat de ani de zile din lipsă de persoane. În plus, unii transportatori s-au arătat nemulţumiţi de faptul că firmele mari sunt avantajate de condiţiile de licitaţie, pentru că primează societăţile care deţin microbuze noi, moderne.

Modul de grupare a traseelor a iscat discuţii destul de aprinse, unii transportatori considerând că opinia lor faţă de această împărţire a traseelor nu a fost luată în considerare. De exemplu, o firmă care câştiga unul dintre traseele cele mai circulate şi mai profitabile, precum Deva – Simeria, ar trebui să asigure transportul şi pe o rută mult mai puţin profitabilă, precum Hunedoara – Cerbăl. Motiv pentru care transportatorii hunedoreni s-au împărţit în două tabere. Unii susţineau licitaţii pe fiecare din cele peste 120 de trasee în parte, alţii erau de acord cu grupele stabilite de autorităţile judeţene.

 

„Nu s-a ţinut cont de opinia transportatorilor care sunt de acord că nu se poate merge pe grupe. Un transportator care a avut un traseu de trei maşini s-a dus, a investit bani, şi-a luat trei maşini noi şi se trezeşte acum că nu mai poate licita, pentru că pentru grupa în care e traseul respectiv e nevoie de cinci maşini. Nu e normal, pentru că legea spune că toată lumea trebuie să fie egală”, a declarat Dorin Ungur, patronul unei firme de transport din judeţ.

 

Pe de altă parte, Marian Muntean, patronul unei alte firme de transport, consideră că trebuie analizată vechimea maşinilor. „Dacă în regulament se prevede că doar maşinile mai noi de anul 2000 primesc puncte, iar autobuzele vechi de mai bine de 20 de ani nu ar primi nici un punct, atunci se pot lăsa grupele, pentru că vor fi avantajaţi doar cei care investesc şi vor cu adevărat să facă transport”, a spus Marian Muntean.

CINE DĂ SOLUŢIA?
Poziţia Consiliului Judeţean a fost însă fermă, preşedintele Mircea Moloţ fiind de părere că soluţia propusă de autorităţi e cea mai bună, pentru că „nu există riscul de a rămâne trasee neacoperite”. Însă, pentru ca situaţia să poată fi clarificată, discutarea acestui proiect a fost amânată pentru începutul lunii aprilie.



2Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor