GM mizeaza pe benzina

GM mizeaza pe benzina
GM mizeaza pe benzina. Oficialii americani cred ca in urmatorii ani noile generatii de motoare Otto vor ajunge din urma propulsoarele diesel din perspectiva randamentului si, implicit, a emisiilor de CO2.

Increderea in propulsorul pe benzina arata, defapt, directia in care GM isi indreapta acum atentia. Compania dezvolta o noua tehnologie pe benzina, numita HCCI (homogenous charge compression ignition).
Tehnologia prevede o incarcare omogena a cilindrului, iar arderea amestecului combustibil se face la temperatura scazuta. Inginerii GM sunt de parere ca HCCI ofera o economie de combustibil de 15 procente. Temperaturile mici de ardere reduc totodata emisiile de noxe si nevoia de sisteme sofisticate pentru neutralizarea acestora.
Un alt lucru interesant si prezent la HCCI este aprinderea amestecului combustibil cu aportul presiunii din cilindru.

Detaliul este specific motoarelor diesel. Spre deosebire de consumatoarele de motorina, HCCI implica sume de productie mai mici si nici nu necesita sisteme de filtrare a noxelor din ce in ce mai sofisticate si mai scumpe.
O atare tehnologie este deja implementata de Volkswagen – FSI si TFSI. In cazul masinilor de sub ‘palaria’GM, noile tehnologii vor ajunge in piata din 2008. Astra va primi sub capota un propulsor de 1.6 litri turbo, capabil sa genereze 180 de CP. Din declaratiile GM, motorul va fi mai economic cu 15 procente decat cele folosite in prezent. Noul Saab 9-3 va fi si el destinatarul noii tehnologii.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !