Ilie Bolojan a anunţat miercuri că Oradea are şanse să câştige finanţări europene suplimentare pentru strada Alecsandri şi pieţele Unirii şi Ferdinand, fiindcă alte reşedinţe ale judeţelor din nord-vest nu şi-au întocmit proiecte. „De pildă, Cluj Napoca nu şi-a atins plafonul de 80 de milioane de euro. Iar de la toamnă ne vom lupta cu proiecte pe polul de competitivitate. Păcat că Guvernul nu mută fondurile de pe Programul Operaţional Sectorial de Dezvoltare a Resurselor Umane – POSDRU pentru termie sau alte sectoare cu nevoi stringente”, a opinat Bolojan lăsând să se înţeleagă că pe POSDRU se cheltuie uneori nejustificat.
Dealtfel şi scandalul ex-ministrului Botiş a fost pentru proiecte cu finanţare POSDRU.
Cu titlul de reper, firma orădeană Auto Bara a obţinut finanţare POSDRU de 833.000 lei pentru a cursa 20 de angajaţi pe probleme de igienă elementară, nocivitatea alcoolului, tutunului, sedentarismului şi alimentaţiei necalitative, acordarea primului-ajutor şi intervenţii la incendii.
Primarul Ilie Bolojan a anunţat miercuri, pe teren, recepţionarea proiectului „Modernizare străzi în vederea fluidizării traficului de acces între zone rezidenţiale şi funcţionale din municipiul Oradea”, co-finanţat 85% de Uniunea Europeană prin Programul Operaţional Regional şi cu 13% din Bugetul de Stat.
Dintre străzile în cauză, edilul-şef a amintit că cea mai delicată lucrare a fost pe strada Iuliu Maniu, fiindcă s-a suprapus cu şantierul deschis de Compania de Apă Oradea. Tocmai de aceea, singura stradă pe care nu s-a putut lucra sub trafic a fost Iuliu Maniu.
Miercuri, pe strada Horea, Bolojan a mulţumit directorului Companiei Drumuri Orăşeneşti pentru calitatea lucrărilor şi încadrarea în termene. „Lucrările pe cele 19 străzi s-au încheiat în bune condiţii şi în termenele prevăzute în contract, deşi au fost dificil de realizat având în vedere că nu s-a lucrat numai la asfaltare ci şi în subteran la reţele. Mulţumesc constructorului pentru că a dat un exemplu de lucrare bine realizată în municipiul Oradea”, a declarat Bolojan.
Profit slab, probleme multe
La rândul său, ing. Coroiu a dat de înţeles că recunoaşterea calităţii e o compensaţie pentru faptul că proiectul nu a adus companiei profit. „Cu partea financiară a lucrărilor suntem pe muchie de cuţit fiindcă în oraş ai costuri mai mari decât în judeţ. Întâlneşti tot felul de probleme fiindcă niciun proiectant nu ştie ce e dedesubt iar operatorii de utilităţi nu au hărţi cu traseul conductelor.
Nu de puţine ori, conductele sunt îngropate superficial şi ai suprize neplăcute. La licitaţie am mers cu preţ redus la maxim pentru a da de lucru la muncitori şi să avem din ce întreţine utilajele. Câştigăm mai mult la lucrările din judeţ, însă şi acolo ne confruntăm la licitaţii cu firme neserioase. De pildă, unii constructori care lucrează şi în Oradea dau garanţii absurde de o sută de ani pentru un drum”, a spus Coroiu fără să nominalizeze firmele în cauză.
Per total, prin POR s-au refăcut în Oradea 9,11 km de străzi la un cost total de 11,13 milioane lei.
C.H.
Noi proiecte stradale prin PIDU
Citiți principiile noastre de moderare aici!