Grădiniţele estivale, la bilanţ

Grădiniţele estivale, la bilanţ
ORADEA - La Inspectoratul Şcolar Bihor s-a realizat o evaluare a grădiniţelor de vară, care au avut loc pe parcursul lunii august. La discuţii au luat parte inspectorii de specialitate, educatoare, mediatori şi Fundaţia Ruhama.

„Din 1 până în 31 august, au fost formate 13 grupe de preşcolari, în opt localităţi bihorene – Dobreşti, Săcueni, Oşand, Ţeţchea, Tăşad, Diosig, Ineu şi Şcoala „Lucreţia Suciu”, din Oradea. Acestea s-au desfăşurat prin programul Phare 2005 Acces la Educaţie pentru Grupurile Dezavantajate”, a declarat Peto Csilla, inspector pentru învăţământul primar.

 

O lună la grădi

La grădiniţele estivale au participat 235 de micuţi, 96 fiind vorbitori de limba maghiară. Copiii au învăţat diferite activităţi practice, să-şi dezvolte abilităţile de comunicare şi interrelaţionare. Toate rechizitele folosite de aceştia au fost primite gratuit, precum şi câte o masă zilnică.

„Au funcţionat două grupe, una de limba română, alta de limba maghiară. Frecvenţa lor a fost bună. Copiii provin din zona Voltaire, iar din cei 40 de copii, 22 vor fi clasa I. Pentru că orele au fost plăcute, au participat şi fraţi mai mici ai viitorilor şcolari”, spune Ioana Iuga, educatoare la Şcoala „Lucreţia Suciu”, din Oradea.

La finalul grădiniţei de vară, copiii de la Şcoala „Lucreţia Suciu” au fost sărbătoriţi printr-o petrecere mascată şi o expoziţia a muncii lor.

Cei care s-au familiarizat mai greu cu lecţiile au fost cei de etnie romă, care nu au mai fost niciodată la grădiniţă.

„S-au obişnuit mai greu cu foarfeca, cu lipiciul şi plastelina, chiar şi cu pensula. Dificultăţi am avut cu cei care nu erau atenţi, sau vorbeau în timpul orelor, chiar şi cu părinţii care ne deranjau uneori”, spune Beke Anna, educatoare în Săcueni.

Deşi unii din preşcolari au întrerupt lecţiile estivale, pe motiv de boală, sau plecând în vacanţe cu părinţii, majoritatea s-au bucurat de aceste activităţi.

„Copiii au format propoziţii şi au învăţat să răspundă în limba română, majoritatea ştiind doar limba maghiară. Au memorat poezii şi au ascultat poveşti. Au învăţat culorile, zile, lunile şi anotimpurile, dar mai ales să facă parte dintr-un grup” explică educatoarea din Dobreşti, Nicoleta Turcuş.

14 voluntari de la Liceul Pedagogic, elevi de clasele a XI-a şi a XII-a au asistat la activităţile preşcolarilor şi s-au implicat în buna lor desfăşurare.

 

Carmen Brehoi



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase