I-a învăţat cum se câştigă milioane de euro din încredere

Reactualizat la:
1Comentariu
Foto: Cristian Bodogai
Foto: Cristian Bodogai
Le-a predat cu harul blândeţii cu care duminica slujeşte în comunitatea surdo-muţilor o lecţie nepreţuită: cea despre încrederea între oameni. De această dată, din poziţia de HR manager.

Elevii din clasa a VII-a D de la Şcoala Dacia (dirigintă Anca Fetea) sunt, fără îndoială, mai bogaţi după ce au petrecut câteva ore cu HR managerul Quibiz, Cristian Masaric.

Au ales o firmă de IT pentru programul „Şcoala altfel”. Şi nu oricare, ci una care s-a calificat în finala European Business Awards, cea mai mare competiție de business europeană. Alegerea nu e întâmplătoare, fiindcă elevii doamnei prof. Fetea sunt la rândul lor unii de excepţie, media pe clasă în anul trecut fiind peste 9,50. Un alt argument al acestei întâlniri fericite dintre elevi şi IT-iştii de excepţie a fost acela că atât prof. Anca Fetea, cât şi acţionarul companiei, Marcel Angel, sunt interesaţi cum să facă faţă provocării de a păstra cultura organizațională chiar dacă echipa suferă modificări. Gazde pentru copii au fost desemnaţi oameni cum nu se poate mai potriviţi: HR managerul Cristian Masaric, fost profesor la Şcoala Dacia, şi Ioana Şandor, omul care se ocupă cu recrutarea forţei de muncă din companie. Pe lângă ştiinţa comunicării,  fără doar şi poate Cristian Masaric are şi harul blândeţii, al apropierii de oameni, reuşind să-i facă pe copii să-i înţeleagă mesajul. Aceasta fiindcă Cristian Masaric este cunoscut bihorenilor şi ca fiind primul preot fără deficienţe de auz din România care, în urmă cu aproximativ 20 de ani, a reuşit să treacă peste orice barieră şi să slujească în limbajul semnelor pentru comunitatea surdo-muţilor.

Pe tot parcursul întâlnirii cu copiii din clasa a VII-a D de la Şcoala Dacia, chipul lui Cristian Masaric a fost inundat de lumină, la fel ca în urmă cu mulţi ani, când – student fiind la Teologie – a ales să facă voluntariat pentru copiii surdo-muţi. HR managerul şi-a apropiat cu răbdare oaspeţii, încercând să intre cu discursul în zona lor de interes, vorbind despre telefoane mobile, aplicaţii şi timpul pe care îl petrec în reţelele de socializare. „Ați văzut aplicaţii care merg prea greu, unele care v-aţi dori să aibă un buton în plus… Sau v-aţi gândit cum să faceţi voi o aplicaţie? Sunt sigură că da, fiindcă la Coder Dojo am văzut un copil de 6 ani, nici nu ajungea la pupitru, care a venit să-şi prezinte propriul joc. Dacă pentru cei de 6 ani sunt minialgoritmi, sunt sigură că şi voi aveţi preocupări să creaţi aplicaţii”, i-a provocat Ioana Şandor pe elevii doamnei Fetea.

„Cred că ştiu de ce aţi ales o firmă de IT: pentru că firmele cu acest profil sunt cel mai bine văzute, aici sunt cele mai mari salarii, iar oamenii sunt mulţumiţi de ceea ce fac. Desigur că aţi văzut oameni care merg la serviciu, unii sunt deja obosiţi, nemulţumiţi. Ce face diferenţa dintre cei care merg fericiţi la serviciu şi cei care merg nemulţumiţi?… «Cei mulţumiţi fac ceea ce le place!»… «Dar cum au ajuns să facă ce le place? Au încercat mai multe lucruri?» În general, aceasta face diferenţa dintre o firmă IT şi o altă firmă. Dar cum ajungi acolo? «Prin muncă şi ambiţie!»… Găseşti direcţia care îţi place încercând mai multe lucruri”, a curs dialogul dintre copii şi HR manager.

Cristian Masaric le-a adus apoi argumente copiilor că sunt valoroşi prin ceea ce sunt în relaţionarea cu ceilalţi oameni. „Este esenţial ca în orice loc în care sunteți să vă faceţi plăcuţi în relaţiile cu ceilalţi. Acesta este cel mai important lucru şi cu această idee să plecaţi de la întâlnirea cu noi. Contează enorm de mult câtă încredere reuşeşti să câştigi. Exemplu concret: în compania noastră, care are proiecte cu Olanda, Anglia, Belgia, colegii noştri trebuie să stea zilnic de vorbă cu clienţii care au o idee, iar colegii noştri trebuie să scrie un cod pentru acea idee. Dacă nu reuşesc să relaţioneze cu clienţii, pică proiectul. Dacă proiectul pică, se pierd mii de euro. Dacă relaţionează bine, se câştigă proiectul şi se câştigă totodată mii de euro. Clienţii ne fac apoi reclamă, spun ce oameni extrordinari sunt în România, ce oameni cu idei, cu care am lucrat super, şi proiectele de mii de euro se transformă în proiecte de milioane de euro. Altă situaţie: când vin absolvenţi de liceu la noi în intership, desigur că nu au experienţă, dar dacă sunt pasionaţi, dacă relaţionează bine cu noi, îi angajăm”, a explicat Cristian Masaric.



1Comentariu

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor