Prin acest program inițiatorii lui doresc să crească consumul de apă minerală în special, astfel încât fiecare copil să beneficieze zilnic de o sticlă cu apă. Dacă acest program ar urma să fie introdus în școli, acesta ar putea să se extindă și în azilele de bătârni și spitale. Conform celor de la SNAM nu există o strategie clară la nivel național privind apa pe care o consumă populația. De aceea aceștia vor să ducă apa pe masa fiecărui consumator, începând cu cei mici (de la școală) și până la cei de vârsta a treia.
Românii nu prea beau apă
Specialiștii susțin că resursele de apă ale României sunt imense și că printr-o exploatare corectă și eficientă, țara noastră poate să dea apă minerală întreagii Europe pe o perioadă de 25 de ani. Marii jucători de pe piața apelor minerale se plâng de faptul că piața internă este prea mică și că românii nu prea beau apă având în vedere faptul că aceștia consumă doar un sfert din canitatea de apă de care omul are nevoie pentru organism.
Astfel, la un consum normal de apă de 250 de litri pe cap de locuitor pe an, la noi se consumă circa 55-60 de litri pe an. Cei din domeniu consideră că unul din motive este lipsa unei educații în privința importanței consumului apei în rândul populației. Tocmai de aceea ei cred că românii ar trebui să știe cum să folosească apa și pentru ce. Un alt factor care îi nemulțumește pe marii comercianți de apă minerală sau plată este piața, unde au apărut ape de izvor și ape de masă de calitate îndoielnică.
Ape retrase după piață
Numai săptămâna trecută Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a anunțat că cinci sortimente de apă de masă și de izvor vândute în marile magazine de la noi, nu sunt bune pentru consum pentru că nu respectă indicatorii microbiologici conform prevederilor legale în vigoare. Cu toate că apa pe care o cumpărăm din magazin ar trebui să fie contolată și supravegheată, acest lucru nu se întâmplă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!