Înregistrare în SPV fără deplasare la ANAF

De Dan Birta
Înregistrare în SPV fără deplasare la ANAF
Înregistrarea în „Spaţiul Privat Virtual” se face pe baza unui număr primit de la Ministerul Finanţelor Publice prin poştă.

Începând cu anul 2019, formularul unic, care înlocuiește mai multe declarații ce trebuie depuse de contribuabili la ANAF, se va putea depune doar online. Acest lucru va fi posibil prin înregistrarea în „Spațiul Privat Virtual” (SPV).

Dacă până acum înregistrarea în SPV necesita drumuri la Fisc, acum se poate face online. Ministerul Finanţelor Publice a transmis persoanelor fizice un formular cu modalitatea prin care se efectuează înregistrarea în SPV. Înregistrarea se realizează prin intermediul site-ului ANAF, pe baza numărului prevăzut în document. Numărul respectiv este cunoscut doar de către contribuabil şi ANAF, de aceea trebuie păstrat în siguranţă, pe baza lui urmând să se realizeze înregistrarea în mediul electronic.

Ce este SPV?

Este un serviciu prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică a informaţiilor şi înscrisurilor în legătură cu situaţia fiscală personală. SPV este uşor de accesat de pe orice dispozitiv mobil conectat la internet, disponibil 24 de ore din 24, şapte zile din şapte.

Accesând SPV, se evită deplasarea la sediile administraţiilor fiscale sau la oficiile poştale. Prin intermediul SPV se pot obţine informaţii fiscale privind situaţia personală. SPV permite depunerea electronică a declaraţiilor fiscale şi posibilitatea de a beneficia de bonificaţia de 5% atât din impozitul pe venit datorat, cât şi din contribuţiile sociale datorate. De asemenea, permite primirea electronică a documentelor şi actelor administrative fiscale, cât şi primirea de informaţii privind modificările legislative de natură fiscală care îl privesc pe contribuabil. Nu în ultimul rând, prin înregistrarea în SPV se economiseşte timp şi se reduc cheltuielile cu deplasarea şi consumabilele necesare tipăririi.

Înregistrarea în SPV

În vederea înregistrării în SPV, contribuabilul trebuie să aibă pregătite următoarele informaţii: CNP sau NIF – din actul de identitate sau certificatul de înregistrare fiscală, seria şi numărul actului de identitate, adresa de e-mail proprie şi numărul telefonului mobil.

De asemenea, trebuie să aibă pregătit un nume de utilizator cu o parolă pe care le va folosi ulterior, după înregistrarea în SPV, la autentificare. Aceste informaţii vor fi introduse în formularul web disponibil pe portalul ANAF.

Pentru aprobarea automată a înregistrării în SPV, la tipul de aprobare trebuie ales „Verificare număr document”, iar în câmpul „Număr document” trebuie completat numărul de pe documentul primit de la ANAF.

Ministerul avertizează că adresa de e-mail este obligatorie, întrucât aici se vor primi codurile de validare, fără de care nu se poate realiza autentificarea în SPV.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !