Intelectualii între ei despre „rebrandingul” Oradiei

4Comentarii
Doar un mănunchi de intelectauli au răspuns invitaţiei lansate de revista Familia de a participa la masa rotundă „Cui bono rebranding Oradea sau despre configurarea estetică şi spirituală”, desfăşurată ieri, la Muzeul Ţării Crişurilor.

„Omul nu poate trăi fără simboluri”, a afirmat în deschidere Ioan Moldovan, redactor-şef al revistei Familia. Acestea şi-a exprimat convingerea că în loc de „rebranduire” e nevoie mai degrabă „de a decanta, a discerne din tradiţia oraşului acele elemente care însumându-se, într-o formulă fericită, pot constitui o carte de vizită, o emblemă, care poate fi prin consens acceptat”.

Florin Ardelean, universitar şi gazetar, a definit simbolul pe care-l caută municipalitate, dorind să-l cocoaţe în vârful Dealului Ciuperca, ca fiind arhetipul spiritului locului. „Sălăşluieşte în Oradea vreun spirit?”, s-a întrebat Ardelean, adăugând că simbolul oraşului nu trebuie să fie neapărat vizibil din Oşorhei.

În opinia consultantului în afaceri Dacian Palladi, Oradea a rămas în urma altor oraşe din ţară în găsirea unui brand, motiv pentru care a ajuns în situaţia în care trebuie să găsească ceva ce sare în ochi. Lingvistul Orlando Balaş consideră că urbea ar trebui să valorifice brandul deja existent, „oraşul de pe Criş”, transformându-l eventual în „Oradea verde”.

„Nu avem aici nici un reprezentant al administraţiei publice cu care să purtăm un dialog. Ceea ce facem e doar o discuţie amicală”, a constatat artistul plastic Ioan Augustin Pop.

Traian Ştef, directorul Bibliotecii Judeţene „Gheorghe Şincai”, a remarcat că este imposibil de găsit un simbol până nu se găseşte o identitate. „Nu am văzut nici o viziune administrativă în acest sens”, a afirmat literatul. După părerea lui Traian Ştef, pe vremuri Oradea era un oraş central european, ceea ce, la ora actuală nu mai e cazul. Revista Familia ar putea deveni una dintre mărcile culturale ale Oradiei, opinează directorul.

„Are cumva Oradea un simbol la ora actuală?”, a pus întrebarea jurnalistul Miron Beteg, arătând că însuşi termenul de „rebranding”, utilizat de municipalitate pentru demersul său este greşit.

Zoltan Pengo



4Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor