Iulia Tohotan va studia teatru şi film la Queen Mary

De Veronica Bursaşiu
Reactualizat la:
Iulia Tohotan
Iulia Tohotan
Iulia este absolventă a Colegiului Naţional Emanuil Gojdu şi a boţinut cea mai mare notă la bacalaureat din Bihor.

Iulia Tohotan, absolventă de Gojdu, este bihoreanca cu cea mai mare notă la Bacalaureat, înainte de contestaţii.

A fost prima în topul celor peste 5200 de absolvenţi de liceu care au susţinut examenul de bacalaureat în Bihor. A obţinut nota 10 la toate probele, cu excepţia celei de Limba şi Literatura Română. Iulia nu a contestat nota, conştientă fiind că acordarea notelor la această probă are o puternică amprentă de subiectivism. Absolventă de filologie, tânăra spune că dascălul la care s-a raportat întotdeauna a fost profesoara de limba română Corina Păcurar. Iulia nu şi-a neglijat nici aptitudinile artistice. Ba, şi le-a cultivat. Orădeanca dă glas desenelor animate la studiourile BTI. O face de la 9 ani, când a fost selecţionată să interpreteze un rol într-o animaţie de Crăciun. De-altfel story-ul ei chiar pare desprins dintr-o poveste de Crăciun. „Voi urma cursurile Universităţii <Queen Mary> din Londra, profilul <Film Studies and Drama> sau Teatru şi Film. Mi-aş dori ca pe viitor să urmez o carieră în teatru sau mass-media, iar cum cursurile profilului meu sunt generoase mă îndreaptă spre mai multe variante posibile”, ne-a mărturisit Iulia.

JB: A fost bacalaureatul examenul maturităţii pentru tine?
Iulia Tohotan: Fiind examenul care finalizează cei patru ani de liceu ar putea fi considerat astfel, tinând cont că e primul pas spre viitor în calitate de tineri adulţi, însă nu sunt convinsă că sintagma e tocmai potrivită zilelor noastre.

JB: Cum te-ai pregatit pentru acest examen?
I.T.: Am dedicat mare parte din timpul meu liber studiului şi am încercat pe cât posibil să-mi împart viaţa între şcoală, cursurile Şcolii Populare de Arte „Francisc Hubic” Oradea, unde am finalizat anul 3 de studiu la secţia canto-muzică uşoară şi studioul de dublaje BTI, unde lucrez de la vârsta de 9 ani.

JB: Ai fost targetată în ultimul an pe materiile de la bac?
I.T.: Sunt destul de încăpăţânată şi de regulă când îmi propun ceva, fac tot posibilul pentru a-mi atinge ţelul, iar în ultimul an, scopul meu a fost să iau peste 9 în Bacalaureat pentru a fi acceptată la o facultate din Londra, pe care o „pândesc” de ceva vreme. Aşadar, firesc a fost să mă focusez pe materiile de examen, însa nu consider că am neglijat restul obiectelor de studiu.

JB: Ai pasiuni? Cum ţi le cultivi/dezvolţi?
I.T.: Muzica e cu siguranţă o pasiune pentru mine şi a fost întotdeauna. Tocmai de aceea am ales să mă înscriu la Şcoala Populară de Arte „Francisc Hubic” Oradea, unde am avut norocul de a descoperi o persoană deosebită, pe profesoara mea Lacrimioara Deac. Ea m-a ghidat în acest sens şi, în viziunea mea, va rămâne mereu modelul profesorului de excepţie care, iubindu-şi meseria, oferă elevilor o parte din sufletul său, alături de dragostea pentru muzică şi pasiunea pentru artă, în general.

JB: Ai renunţat la întâlnirile cu prietenii/pasiuni pentru pregătirea examenelor?
I.T.: Nu cred că am renunţat la nimic cu adevărat important pentru mine, e imposibil să înveţi încontinuu. Am încercat pur şi simplu să-mi organizez altfel timpul şi să mi-l împart astfel încât să împac toate activităţile pe care am dorit să le desfăşor.

JB: Ai fost atât de aproape de „10 curat”? Ce a lipsit? Ai contestat nota de la română? Te-a framântat ideea aceasta? Ai avut un obiectiv din a lua 10 la Bac sau a fost rezultatul firesc al anilor de studii?
I.T.: Nu am început clasa a XII-a cu ţelul de a lua 10 curat în Bacalaureat. Tot ce mi-am dorit a fost să obţin note bune care să răsplătească oarecum munca depusă şi să ateste că efortul meu nu a fost în zadar. Iniţial, m-am gândit să depun contestaţie, dar am preferat să nu mă complic, fiindcă am realizat că mi-am atins cu desăvârşire scopul. Nu stiu daca a lipsit neapărt ceva. Cert este că la Limba şi Literatura Română intervine un subiectivism parcă mai pronunţat decât la Istorie sau Geografie, unde datele tind să fie mai precise.

JB: Te-ai implicat în acţiuni de voluntariat? Dacă nu, ti-ai gândit la asta?
I.T.: Din pacate timpul nu mi-a permis să mă implic şi în activităţi de voluntariat, chiar daca la începutul clasei a IX-a mi-am propus asta. Cu toate acestea, de fiecare dată când în cadrul Colegiul Naţional „Emanuil Gojdu” se desfăşurau astfel de activităţi, am încercat pe cât posibil să particip.

JB: Ce facultate urmezi? Ce carieră ai vrea să urmezi?
I.T.: Influenţată fiind de anii petrecuţi dublând vocile personajelor din desene animate, voi urma cursurile Universităţii „Queen Mary” din Londra, profilul „Film Studies and Drama” sau Teatru şi Film. Mi-aş dori ca pe viitor să urmez o carieră în teatru sau mass-media, iar cum cursurile profilului meu sunt generoase mă îndreaptă spre mai multe variante posibile. Sunt vocea personajelor din desene animate de când aveam 9 ani, când în urma unei probe am primit rolul unui iepuraş într-o animaţie de Crăciun, şi este o activitate pe care o îndrăgesc nespus de mult şi pe care o consider mai degrabă un hobby, decât un loc de muncă. Cu siguranţă m-a maturizat, o dată prin faptul că am învăţat să-mi gestionez proprii mei bani de la o vârstă fragedă, dar şi prin mediul care mi-a permis să întâlnesc şi să cunosc actori şi oameni deosebiţi de la care am reuşit să învăţ multe lucruri. Alături de şcoală şi de muzică, a avut un rol important în evoluţia mea şi mai ales în decizia de a urma o carieră în domeniu.

JB: Care au fost actorii pe care i-ai intâlnit în studio şi ţi-au marcat traiectoria ?
I.T.: Ion Ruscut, Richard Balint, Alexandru Rusu, Anca Sigmirean, Lucia Rogoz, Petre Ghimbasan, Corina Cernea, Alina Leonte, Razvan Vicoveanu, Mirela Corbeanu, Sebastian Lupu, Sorin Ionescu

JB: Ce crezi ca îi lipseşte învatământului din România?
I.T.: Invăţămânului românesc îi lipseşte stabilitatea. Asta s-a demonstrat şi în această sesiune de bacalaureat când decizia ca lucrările să fie corectate în afara judeţului s-a luat cu puţin timp înainte de începerea examenului scris. Totodată, lipseşte elementul practic. Suntem obişnuiţi să acumulăm multă informaţie, pe care ulterior nu ştim să o aplicăm, iar asta din pricina examenelor care au un format ce necesita o astfel de pregătire.

JB: Ai simţit suprasolicitare la unele materii? Profesorii vă cereau să memoraţi? Te-ai pregătit/ai luat informaţiile din alte surse decât materia predată la şcoală?
I.T.: Eu personal m-am adaptat stilului de predare al fiecărui profesor, iar în pregătirea pentru Bacalaureat am utilizat şi diverse culegeri şi manuale care ne fuseseră recomandate de către profesori, pe lângă materia predată la şcoală.

JB: Profesorul tău preferat, ce calităţi are? Ce manieră de predat? Dacă ţi-a influenţat viaţa vreun dascăl sau altcineva?
I.T.: Dascălul exemplar este acela la care se remarcă faptul că îşi iubeşte meseria. Mi se pare un lucru esenţial, fiindcă astfel îşi predă materia cu drag, iar elevii o înţeleg şi o învaţă mult mai uşor. Fiind absolvenţi ai clasei de filologie-bilingv a Colegiului Naţional „Emanuil Gojdu”, profesoara de româna, Corina Păcurar, a reprezentat pentru noi un real exemplu în acest sens. Ne-a determinat să realizăm importanţa examenului care ne aştepta, ne-a motivat să învăţăm la toate materiile, nu numai la Limba şi Literatura Română, şi ne-a îndrumat paşii până la final, iar pentru asta ne putem declara sincer recunoscători.



versiunea HTML a comentariilor