Iureş în sălile de sport

Iureş în sălile de sport
ORADEA – Sfârşitul iernii este o perioadă propice pentru sălile de sport şi cele de dans, tinerii fiind motivaţi şi de emisiuni-concurs precum „Dansez pentru tine”.

În aşteptarea verii, toată lumea încearcă să câştige timpul pierdut şi să mai piardă din kilogramele în plus prin mişcare. Ca dovadă, începând din ianuarie şi până în aprilie, sălile sunt foarte aglomerate. Pe perioada verii mai frecventează sala de sport doar cei care sunt într-adevăr pasionaţi. Faţă de anii anteriori, antrenorii de fitness şi dans sportiv au remarcat o creştere a numărului de orădeni care s-au apucat de mişcare. „Deja este un trend, e la modă să vii la sală, pentru că imaginea contează aproape în orice domeniu”, apreciază Alina Borza, antrenor de fitness la o sală pentru femei.
Tae-bo şi pilates, în top
Potrivit antrenoarei, femeile preferă tae-bo, o formă de aerobic combinată cu mişcări de arte marţiale, şi pilates, care este o metodă de antrenament ce pune accentul pe lucrul grupelor musculare care dau stabilitatea corpului. „Vin multe femei şi la aparate, cele cărora nu le place aerobicul. Dar ideal ar fi combinarea aerobicului cu munca la aparate”, a spus antrenoarea. Ea spune că pentru cele care vor să slăbească metodă cea mai bună ar fi să combine exerciţiile la aparate cardio, bicicletă, bandă de alergat sau step, cu aerobic şi tae bo. În schimb, pentru cele care vor să obţină tonus muscular, ideal este fitnessul. „Munca la aparate este pentru tonus muscular. Ca să obţii masă musculară faci repetări puţine cu greutăţi mari. Câte 3-5 repetări. Dacă vrei să scazi în greutate, faci repetări multe, câte 20 de exemplu, cu greutăţi mici. Poţi obţine tonus şi la aerobic dacă foloseşti gantere. Pilatesul este pentru remodelare corporală, dă rezultate, dar nu spectaculoase”, explică antrenoarea. Potrivit acesteia, primele rezultate se pot vedea după 6-8 săptămâni de muncă, cu condiţia să se facă mişcare de minim trei ori pe săptămână. După o perioadă însă trebuie crescut efortul, pentru că organismul se obişnuieşte cu tipul de exerciţii. „La aparate, de exemplu, începi cu câte două serii, iar după 6-8 săptămâni măreşti fie seriile, fie numărul de repetări. La aerobic este mai simplu, pentru că de regulă aici nu faci aceleaşi exerciţii în fiecare zi, dar şi în acest caz trebuie mărit efortul”, explică antrenoarea.
Cântarul minte
Ea le sfătuieşte pe femeile care se apucă de sport să nu se ia după cântar atunci când vor să piardă în greutate. „Importante sunt centimetrul şi hainele. Ele îţi arată dacă ai slăbit. Este bine şi să te cântăreşti, dar să nu ajungi obsedat de cântar, pentru că muşchii sunt mai grei decât ţesutul adipos. Şi există posibilitatea să vii la sală şi cântarul să nu arate că ai slăbit, ci dimpotrivă”, spune Alina. „Mai există şi o perioadă critică. Adică te apuci de sport, slăbeşti vizibil şi pe urmă nimic. Multe cedează psihic aici şi se lasă de sport pe motiv că nu văd rezultatele. Însă dacă treci de perioada asta, se vor vedea din nou roadele muncii”, spune cu convingere antrenoarea.

Georgiana Anghel



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !