Cele şase judeţe din Nord-Vest au votat marți, la Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Vest (ADRNV) să îşi împartă în mod egal banii pentru reţeaua de drumuri regionale, pe care se vor accesa fonduri europene, prin FEDR. Este vorba despre câte 28 de milioane de euro pentru fiecare judeţ în parte. Inclusiv pentru judeţul Bihor.
Potrivit preşedintelui CJ Bihor, Cornel Popa, Bihorul, Satu-Mare, Maramureş şi Sălajul au votat pentru realocarea acestor fonduri între judeţe, Clujul şi Bistriţa-Năsăud trebuind să accepte rezultatul votului. „Iniţial, Clujul avea prevăzute 39 de milioane de euro de accesat prin acest proiect, iar Bihorul mult mai puţin. Prin acest proiect, vrem să ne punem în valoare relieful”, ne-a declarat Cornel Popa, marți. E vorba despre un proiect de amploare, ce totalizează 363,4 kilometri (116,7 km în Bihor), implicând cinci din cele şase judeţe cuprinse în regiunea de nord-vest.
Ideea acestei reţele de infrastructură rutieră regională a pornit, practic, în urmă cu trei ani. În octombrie 2013, şeful CJ Bihor îi aducea la Oradea pe omologii săi din Sălaj, Satu Mare şi Maramureş, pentru o reţea rutieră ce ar uni judeţele. O rută Salonta – Tinca – Belfir – Şoimi – Pocola – Beiuş – Stâna de Vale – Remeţi (Bihor) – Valea Drăganului – Ciucea (Cluj) – Românaşi – Jibou – Benesat (Sălaj) (racord cu DN 19 A, la Supuru de Jos) – Ulmeni (racord cu municipiul Satu Mare, racord cu ruta Seini – Oraşu Nou, intersectându-se DN 1 C şi DN 19) – Şomcuta Mare – Cavnic – Bârsana – Dragomireşti (Maramureş).
O rută interjudeţeană
În Bihor, proiectul ar însemna legarea Salontei de Tinca şi mai departe de Beiuş, urmând apoi ruta spre Stâna de Vale, Barajul Leşu şi Remeţi, pentru a intra mai apoi în judeţul Cluj, spre Lunca Vişagului şi Valea Drăganului, drumul ieşind în DN 1, la Ciucea. Apoi, traseul intră în judeţul Sălaj, spre Românaşi şi Jibou. La Benesat (Sălaj), proiectul se bifurcă, varianta vestică ducând spre judeţul Satu Mare, până la DN 19 A, la Supuru de Jos. De la Benesat, drumul continuă şi spre nord, de-a lungul Someşului, intrând în Maramureş la Ulmeni, unde drumul se bifurcă din nou.
O variantă o ia spre est, trecând peste Someş, pe la Şomcuta Mare, Cavnic, Bătrâna, Dragomireşti şi ieşind în DN 17C, la Săcel. Un alt tronson continuă dinspre Ulmeni spre nord, intercalând judeţele Maramureş şi Satu Mare şi bifurcându-se din nou, pentru a lega proiectul de municipiul Satu Mare, spre vest, respectiv oraşele Seini (Maramureş) şi Oraşu Nou (Satu Mare). Proiectul include două poduri peste râul Someş, în Maramureş şi în judeţul Satu Mare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!