Lăzăriștii și comorile identității noastre

De Alexandru Guiaș
Trei tineri cu spirit de cultivare a tradițiilor bihorene
Trei tineri cu spirit de cultivare a tradițiilor bihorene
Elevii lăzăriști au dovedit încă o dată că au suflet mare și vin mereu în sprijinul altor elevi care se confruntă cu greutăți în diferite situații.

Clubul „Impact Lăzăriștii”, de la Liceul Teoretic ,,Aurel Lazăr” din Oradea, coordonat de profesoarele Violeta Fetea și Livia Ghiurcuța, prin proiectul educativ „Comori ale identității noastre”, a ajuns la ultima activitate în cadrul proiectului național Școala de Comunicare Generația „Z”, din Cluj-Napoca.

Cu acest prilej, membrii clubului și-au dovedit spiritul antreprenorial, civic și altruist, organizând o seară de film în sala de festivități a liceului, acțiune caritabilă cu scopul de a aduce un zâmbet pe fețele unor tineri.

„Numărul de participanți la care ne așteptam a fost depășit, aceștia fiind foarte deschiși să ne ajute și să empatizeze cu noi, lucru pentru care le-am pregătit o surpriză. Acțiunea a avut scopul de a transforma o zi de luni obișnuită într-o zi de poveste, într-o călătorie în timp și spațiu. Pasiunea, dăruirea, implicarea și atașamentul pentru tradiție și cultură au fost și vor rămâne valorile fundamentale care ne-au determinat și ne determină să ducem mai departe frumusețea locurilor bihorene. Pentru noi, membrii Clubului

«Impact Lăzăriștii», a fost încă o reușită. Ne place să credem că am realizat o terapie prin zâmbet. Mulțumim sponsorilor – Clubul Rotary și Asociația Filantropia – pentru tot sprijinul acordat. Felicit acești copii minunați, care dau dovadă de o sensibilitate deosebită și înțeleg că schimbarea societății într-una mai bună începe cu implicarea fiecăruia dintre noi”, a precizat profesoara Violeta Fetea.

Prin acest proiect, lăzăriștii au dorit pe de o parte să dezvolte competențele de comunicare activă și management, iar pe de altă parte să promoveze tradițiile și obiceiurile locurilor, să construiască modele capabile să contribuie la dezvoltarea durabilă a societății și a bunei înțelegeri într-un spațiu complex și foarte diferit în același timp.

Pentru implicarea și promovarea unor modele din comunitatea lăzăristă a fost dat ca exemplu grupul folcloric al liceului, „Florile primăverii”, format din elevii Cătălin Bulgaru (clasa a VI-a), Maria Bocor (clasa a X-a), Călin Tonț și Rareș Neaga (clasa a XII-a), un grup implicat activ în cadrul proiectului amintit mai sus, precum și în alte proiecte de acest gen.

„Tinerii participă an de an la toate activitățile dedicate sărbătoririi evenimentelor naționale și cultural-artistice, activități prin care sunt conservate tradițiile, obiceiurile, portul, dansul și cântecul de pe aceste meleaguri. Modul original în care ei știu să transpună în scenă aceste aspecte etnografice îi unicizează și fac ca ei să fie apreciați la justa lor valoare de oamenii cu studii în domeniu. De asemenea, trebuie apreciați pentru scopul pe care ei îl au anul acesta: atragerea de sponsori pentru procurarea de costume populare necesare grupului folcloric al școlii”, a ținut să adauge Violeta Fetea.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase