„Leul” Marius Ghenea, la conferinţele Inform Media

De Dan Birta
Marius Ghenea a ţinut o adevărată lecţie de antreprenoriat în faţa partenerilor Inform Media.
Marius Ghenea a ţinut o adevărată lecţie de antreprenoriat în faţa partenerilor Inform Media.
Speakerul şi antreprenorul Marius Ghenea a ţinut o adevărată lecţie de antreprenoriat în faţa partenerilor Inform Media.

Cunoscutul antreprenor şi profesor universitar Marius Ghenea, participant la „Arena leilor” de pe TVR 1, a fost speakerul conferinţelor Media Max, organizate de Inform Media la Oradea, Arad şi Timişoara.

Evenimentul de la Oradea, la care au fost invitaţi partenerii Inform Media, s-a desfăşurat marți, 9 octombrie, la Hotel Double Tree by Hilton.

Prezentarea lui Marius Ghenea a fost grupată în cadrul temei „Antreprenoriat, marketing şi vânzări”.

„Principiile de business sunt similare şi poţi să tragi multe concluzii interesante dacă analizezi mai multe modele de business, dacât dacă te uiţi doar la un singur model”, a subliniat antreprenorul.

Lecţie de antreprenoriat

Acesta a vorbit despre funcţiile importante ale antreprenoriatului: Agregare, Arbitraj, Inovare şi Incertitudine.

„În momentul de faţă apar noi elemente, noi idei şi noţiuni noi în ceea ce priveşte antreprenoriatul. Businessul se bazează acum mai puţin pe capitaluri financiare şi mai mult pe modul în care foloseşte compania resursele care nu sunt neapărat ale ei”, a precizat Marius Ghenea.

Şi a dat şi un exemplu elocvent în acest sens: cea mai mare companie de taxi din lume care nu are nicio maşină – Uber.

„Când vorbiţi despre noul mod de a agrega resurse nu trebuie să vă gândiţi neapărat la ce aveţi în curtea voastră, la capitalul sau angajaţii pe care-i aveţi, ci la faptul că puteţi agrega şi puteţi pune resurse împreună, care nu sunt neapărat ale voastre, dar pot să fie mobilizate în sensul de a oferi servicii sau produse, fie pentru voi, fie direct către consumatori dar, cumva, trecând prin această agregare, această intermediere pe care o faceţi voi ca antreprenori”, a explicat specialistul.

Arbitrajul stă la baza antreprenoriatului din perioade istorice. „Nu toată lumea deţine aceeaşi informaţie în acelaşi moment. Şi până la urmă, un antreprenor mai bine informat are de câştigat. E vorba de a găsi informaţii utile mai repede decât restul pieţei şi de a folosi informaţiile respective în sensul de a genera oferte valoroase şi vânzări profitabile pentru companie”, a exemplificat Marius Ghenea.

Inovarea este o altă funcţie importantă a antreprenoriatului. „Este foarte important să fii inovativ în orice tip de afacere. Până la urmă, orice afacere care are o piaţă are şi concurenţă. În acest joc concurenţial, dacă nu inovăm şi dacă nu facem lucrurile în mod diferit, probabil că vom pierde la un moment dat”, este de părere Marius Ghenea. În acelaşi timp, prea multă inovaţie s-ar putea să nu ducă la reuşită, avertizează antreprenorul.

Cel de-al patrulea atribut al antreprenoriatului este „Incertitudinea”. „În momentul când vorbim despre o achiziţie de produs ştim, în general, ce preţ va avea şi ce cantitate putem să achiziţionăm, dar niciodată nu putem şti cu precizie cât vom vinde şi la ce preţ. Pe hârtie e simplu, dar în realitate e altfel.

Antreprenorii au obligaţia să reziste în faţa acestei incertitudini şi ambiguităţi şi, în acelaşi timp, să rămână riguroşi în procesul lor de a gestiona afacerea”, crede antreprenorul.

„Atributele antreprenorului”, „Rolul echipei”, „Cei patru «P» ai Marketingului – Producţie, Preţ, Promovare, Plasare”, au fost alte subiecte atinse de Marius Ghenea în conferinţa sa.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !