Linia de tramvai, în ceaţă

7Comentarii
Linia de tramvai, în ceaţă
Proiectul dupa care se va modela zona Centrul Civic – Piata Mare era înca nedefinitivat, cu o zi înainte de începerea oficiala a santierului. Edilii nu s-au putut decide asupra proiectului dupa care sa se faca lucrarea.

Adunati în sala mare a Primariei, alesii locali au fost pusi în situatia de a opta între doua variante: una care lasa linia de tramvai la nivelul solului si una care o introduce într-un tunel subteran, înainte de viitorul sens giratoriu de la intersectia strazilor Cantemir, Sucevei si Kogalniceanu. Prima costa 70 miliarde de lei, iar cea de-a doua – considerata usor avangardista, dar acceptata de alesi – 300 miliarde de lei. SF-uri refuzate

Udemeristul Huszar Istvan a deschis disputele, care au dus, în final, la amânarea proiectului de hotarâre, pomenind de faptul ca studiul de fezabilitate (SF) pentru aceasta lucrare nu a fost acceptat de toate institutiile implicate. „În 2 august am refuzat doua studii de fezabilitate, unul pentru Calea Clujului si unul pentru Centrul Civic. Este legal sa începem o lucrare când studiul de fezabilitate nu este înca stabilit?”, a cerut sa stie udemeristul.

În aceste conditii, alegerea s-a dovedit mult prea dificila, motiv pentru care proiectul a fost amânat, pentru o sedinta extraordinara care se va tine în aceasta luna. Cel putin temporar, acest fapt nu afecteaza lucrarea, deoarece decopertarea – operatiune cu care se va începe lucrarea – este necesara pentru oricare dintre variante.

Politia e pentru

Viceprimarul Mihai Groza, sustinator al celei de-a doua variante de proiect, mai costisitoare, dar mai fezabila pe termen lung, spune ca aceasta se bucura si de sustinerea Politiei Rutiere.

De altfel, faptul este atestat de o adresa semnata de comisarul Liviu Popa, seful Inspectoratului Judetean de Politie, si de Dorin Sava, seful Serviciului Politiei Rutiere, care solicita sa se aiba în vedere si sa se analizeze „posibilitatea amenajarii denivelate a intersectiei astfel încât circulatia tramvaielor si a pietonilor sa se faca subteran”.

Cristina Ghilea



7Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor