Locomotivă de epocă la Oradea

12Comentarii
Locomotivă de epocă la Oradea
Nostalgicii vechiului trensport feroviar, şi nu numai, au ocazia să vadă o locomotivă veche de circa 100 de ani, în Gara Oradea.

Până în anul 1970 locomotiva, considerată cea mai mare din ţară, a tractat diferite trenuri de protocol, fiind retrasă apoi la depoul din Arad. În 1996 a fost dusă la Cluj pentru revizie generală, apoi a fost folosită până în 2006 pentru remorcarea trenurilor turistice. Din 2006 a fost retrasă definitiv din serviciu tot la depoul Arad.

Locomotiva este singura care a mai rămas din seria 142000, una dintre cele mai mari şi mai puternice, celelalte fiind tăiate şi duse la fier vechi. A fost adusă la Oradea la sugestia unui pensionar CFR, Aurel Stancu, cu sprijinul Primăriei Oradea şi a fost recondiţionată cu ajutorul pensionarilor CFR şi a unui grup de studenţi. „Iuţeala” (viteza) maximă cu care circula locomotiva a fost de 110 km/oră, greutatea totală a acesteia fiind de 193,7 tone, lungimea de 23,5 m, înălţimea de 4,6 m şi lăţimea de 3,1 m.

Locomotiva, construită la Malaxa, face parte din patrimoniul naţional, potrivit lui Marin Ionaş, şeful Sectorul L 5 de la CFR Oradea. Odată cu finalizarea pasajului pe sub calea ferată până la strada Ecaterina Teodoroiu, prezenţa locomotivei de epocă va fi o atracţie turistică în plus în gara orădeană.

 



12Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor