Mai puţine reclamaţii la Protecţia Consumatorilor Bihor

De Dan Birta
1Comentariu
Giani Bura
Giani Bura - © FOTO: D.B.
Numărul reclamaţiilor din semestrul I 2018 este mai mic cu 12,1% faţă de semestrul I din 2017.

Nu mai puţin de 1.514 acţiuni de control au efectuat comisarii de la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Bihor în primul semestru al acestui an. Potrivit raportului prezentat în Consiliul prefectural de către Giani Bura, comisar şef adjunct la CJPC Bihor, din numărul total al acţiunilor de control, 943 au fost procese verbale de constatare a contravenției; 540 – procese verbale de constatare, 24 – procese verbale de prelevare şi şapte procese verbale de distrugere.

„În urma abaterilor constatate au fost întocmite 943 procese verbale de constatare a contravenției, prin 572 dintre acestea fiind aplicate amenzi contravenționale în valoare totală de 2.744.100 de lei: 325.000 de lei au fost aplicate persoanelor fizice autorizate, 2.410.600 de lei – persoanelor juridice și 8.500 de lei – operatorilor economici cu alte forme de organizare și functionare”, a precizat Giani Bura.

În semestrul I al anului 2018 au fost înregistrate spre soluționare 631 reclamații, toate fiind închise și soluționate în termenul legal, după cum urmează: 214 au fost închise cu soluționare amiabilă, 133 închise cu soluționare pozitivă (întemeiate), 12 au fost închise ca nesoluționabile, 169 au fost închise ca neîntemeiate, 71 au fost redirecționate către alte organe spre competentă soluționare, patru reclamații au fost retrase de către petiționar și 28 au fost clasate, neîntrunind condițiile legale pentru a li se da curs.

În funcţie de domeniul vizat, cele mai multe reclamaţii – 547 – se refereau la produse şi servicii nealimentare, 48 la produse şi servicii alimentare şi 37 la produse şi servicii financiare.

Comparativ cu 2017

„În primele şase luni ale anului 2017 au fost înregistrate spre soluționare 718 reclamații, deci in perioada similara a acestui an numărul reclamatiilor este mai mic cu 12,1% (631 reclamații). Asta se datorează atât creșterii gradului de informare a consumatorilor, având de a face cu un consumator mult mai conștient de drepturile sale conferite prin lege, obiectiv realizat cât și campaniilor de informare practicate de CJPC Bihor în urma colaborării cu media locală. Totodată, acest lucru este şi rezultatul muncii comisarilor CJPC Bihor, prin actiunile de consiliere a operatorilor economici și prin sancționarea contravențională a acestora atunci când a fost cazul”, este de părere şeful CJPC Bihor.

Valoarea reparațiilor, a produselor înlocuite sau a contravalorii restituite către consumatori în urma soluționării favorabile a reclamațiilor s-a ridicat în semestrul I 2018 la suma de 243.468 lei, mai mult decat dublu față de anul trecut când cuantumul acestor restituiri către consumatori a fost de 119.359 lei.



1Comentariu

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor