Mame, grabiti-va!

Mame, grabiti-va!
Din acest an, indemnizatiile pentru cresterea copilului pânã la vârsta de 2-3 ani nu vor mai fi plãtite prin casele judetene de pensii.

„Începând cu data de 01.01.2006, pentru a beneficia în continuare de indemnizatia pentru cresterea copilului, persoanele care la data de 31.12.2005 se aflã în platã conform Legii nr. 19/2000, cu modificãrile si completãrile ulterioare au obligatia de a depune cerere pentru acordarea indemnizatiei lunare”, ne-a informat Simona Vesa, directorul executiv al Directiei de Muncã, Solidaritate Socialã si Familie (DMSSF) Bihor. Cererile se depun la primãriile de domiciliu ale solicitantilor. „Cererile trebuie depuse cât mai repede. Pânã în 15 ianuarie facem fundamentarea pentru luna februarie. Cei care întârzie nu vor primi indemnizatia pe luna respectivã. Asta nu înseamnã cã o vor pierde, urmând sã o primeascã ulterior”, ne-a spus Emilia Marian, director executiv adjunct la DMSSF Bihor.

Plata acestor indemnizatii se va face de cãtre DMSSF Bihor pe baza dosarelor pe care angajatorii, respectiv agentiile judetene pentru ocuparea fortei de muncã sau casele judetene de pensii au obligatia sã le depunã la sediul DMSSF Bihor, str. Tudor Vladimirescu, nr. 2, camera 45.

Modelul de adeverintã si de cerere se gãsesc la sediul institutiei sau pe site-ul: http://dgmss.rdsor.ro.

Documente

Dosarele pe care angajatorii trebuie sã le depunã trebuie sã continã urmãtoarele documente în copie, certificate pentru conformitate cu originalul: cererea de acordare a drepturilor înregistratã la angajator; certificatul de nastere al copilului si, dupã caz, livretul de familie; buletinul de identitate; certificatul privind încadrarea copilului într-o categorie de persoane cu handicap si adeverintã eliberatã de angajator din care sã reiasã îndeplinirea conditiilor de stagiu de cotizare cerute de Legea 19/2000.

„În ceea ce priveste persoanele îndreptãtite sã beneficieze de drepturile prevãzute de OUG 148/2005 începând cu 01.01.2006, plata se va face de cãtre DMSSF Bihor pe baza cererii beneficiarului, depusã la primãria de domiciliu, însotitã de documentele si în conditiile prevãzute de ordonanta de urgentã”, ne-a declarat Simona Vesa

Dan Birta



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !