Masa caldă vs. Laptele şi cornul

De Simona Albinaru
6Comentarii
Florica Cherecheș
Florica Cherecheș
La şcoala din Sânmartin, unde copii ar fi trebuit să primescă o masă caldă, nu s-a demarat nici acum procedura de achiziţie.

Deputaţii din Comisia de Învăţământ au respins iniţiativa legislativă care prevedea că şcolarii vor primi o masă caldă sau un pachet alimentar consistent. Parlamentarii au spus că nici proiectul-pilot care ar fi trebuit să fie implementat în 50 de şcoli nu se bucură de succes. Lucru parţial adevărat, cel puţin în Bihor, unde şcoala din Sânmartin, cuprinsă în proiectul-pilot, nu a demarat procedura de achiziţie publică nici acum, cu câteva săptămâni înainte de a se termina şcoala.

În conferinţa de presă susţinută joi, Florica Cherecheș, deputat PNL, vicepreședinte al Comisiei de învățământ, știință, tineret și sport, a spus că o parte din vină pentru această situaţie o au Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor şi Consiliului Local Sânmartin.

Proiectul prevedea diversificarea alimentelor oferite zilnic elevilor care vin la școală, în funcție de cerințele lor nutriționale și oferirea, după posibilitățile materiale, fie a unei mese calde, fie a unui pachet alimentar. Consiliile de administrație ale unităților de învățământ ar fi urmat să decidă asupra alimentelor și a modului în care acestea ajung la elevi, în funcție de posibilitățile financiare și materiale, impunând condițiile de igienă necesare.

„Că era un proiect bun o dovedește faptul că, la vremea respectivă, a fost semnat de reprezentanții tuturor partidelor, eu numărându-mă printre inițiatori, dar și faptul că a tot fost dezbătut și amânat în comisie. O altă dovadă constă în faptul că anul trecut, guvernul a adoptat o ordonanță prin care introduce programul-pilot de acordare a unei mese calde sau a unui pachet alimentar, după caz, în 50 de unități de învățământ din țară, pentru 30.000 de elevi. După analizarea impactului și constatarea problemelor întâlnite în implementare, programul ar fi urmat să se extindă în toată țara.

Din păcate, normele metodologice au fost publicate de-abia în februarie, iar din cauza indiferenței sau neglijenței inspectoratelor școlare județene sau autorităților locale, programul a început cu mare întârziere sau nici nu a început. Am insistat la comisie să adoptăm acest proiect pentru a crea cadrul legislativ extinderii programului-pilot, chiar cu amendarea proiectului, ca să-l aducem în realitate, dar coaliția aflată la guvernare a votat respingerea lui. Culmea e că toți au spus că ar fi bine să înlocuim «Cornul și laptele», care e prea monoton, și adesea produsele sunt de o slabă calitate”, a precizat aceasta.

Reprezentanţii PNL spun că acest program era de asemenea menit să ofere de lucru producătorilor locali, firmelor care procesează alimente, dar ar fi dus şi la scăderea ratei abandonului şcolar.

Şcoli de meserii

Importanţa dezvoltării învățământului vocațional, a școlilor de meserii, a fost o altă temă dezbătută de deputatul bihorean. „La nivel declarativ, ministrul Educației ne asigură că se preocupă de dezvoltarea învățământului profesional și că înțelege necesitatea de a educa nu doar copiii, dar și părinții, pentru a-i motiva în a lua în considerare și acest tip de învățământ. Faptele lipsesc însă cu desăvârșire, iar PSD-ul și aliații săi continuă să blocheze inițiativele legislative care ar da viață declarațiilor”, a spus Florica Cherecheș.

De lucrat ar fi şi la mentalitate, în condiţiile în care mulţi consideră că învățământul profesional e pentru elevii săraci și prost educați.



6Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor