Mersul cu trenul a devenit periculos

Mersul cu trenul a devenit periculos
Cad stanci pe calea ferata, sinele sunt expirate, locomotivele merg incet: calatoria cu trenul este riscanta, conform unui document CFR, care arata ca pe cele circa 14.000 de km de cale ferata exista peste 1.000 de puncte periculoase.

Cotidianul “Evenimentul Zilei” a intrat in posesia unei note interne a Companiei de Cai Ferate care arata ca siguranta calatorilor este pusa in pericol sau asigurata “la limita” pe tot mai multe sectoare feroviare.

“Pe intreaga retea de cai ferate, adica 13.730 km (linii curente si directe) exista un numar de 1.054 puncte periculoase, din care 319 sunt de categoria I, iar din acestea – 119 sunt pe linii magistrale si principale”, se arata in nota semnata de directorul CFR Infrastructura, Constantin Manea, in ianuarie 2008. Expertii tehnici ai CFR sustin, insa, ca o parte din acestea sunt cauzate de alunecari de teren sau caderi de stanci, dar banii de la buget alocati pentru reparatii nu permit inlaturarea pericolului din acele zone.

Sindicalistii acuza ca feroviarii lucreaza in conditii dificile si ca starea infrastructurii pune in pericol zi de zi traficul de persoane si de marfuri.

“S-a ajuns sa se circule cu viteze de sub 50 de km pe ora pe o lungime de peste 30% din linii, iar defectiunile care apar pun in pericol atat munca angajatilor, cat si siguranta pasagerilor”, ne-a declarat Ionel Socaciu, presedintele Federatiei Elcatel.

Pana la aceasta data, Autoritatea pentru Siguranta Feroviara (ASFR) nu a publicat inca numarul accidentelor si incidentelor produse in 2007, insa oficiali ai Ministerului Transporturilor au declarat ca statistica acestora s-a inrautatit anul trecut fata de anii precedenti. In 2007 s-au produs peste 19.500 de deranjamente la instalatii care au avut ca efect intarzierea a 4.512 trenuri cu 51.117 minute (peste 35 de zile in total – n.r.), potrivit datelor oficiale ale CFR.

Imediat dupa Revolutie, reteaua extinsa si bine echipata la acea data a Cailor Ferate Romane era invidiata de majoritatea tarilor din Europa. In prezent, peste 50% din calea ferata administrata de CFR Infrastructura are durata de viata expirata, iar oficialii companiei si cei ai Ministerului Transporturilor au apelat pana acum la o singura solutie: restrictionarea vitezei de circulatie.

Majoritatea liniilor din reteua de transport feroviar necesita reparatii de urgenta sau refaceri in totalitate, iar banii de la bugetul de stat abia daca ajung pentru 10% din lucrarile programate.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase