Mesajele antifumat, inutile

Mesajele antifumat, inutile
Deva – Expuşi tot mai mult la texte sau reclame menite să diminueze pofta de fumat, tinerii se lasă cu greu influenţaţi pozitiv şi continuă să-şi susţină viciul.

Din acest an pe pachetele de ţigări vor fi inscripţionate mesaje antifumat mai profunde şi mai vizibile pentru a crea în rândul fumătorilor un impact mult mai mare.

„Fumatul nu omoară direct, dar este factorul determinant pentru o serie de boli, iar cea mai des întâlnită este cancerul, o boală groaznică. Informaţia de pe pachetul de ţigări are totuşi consecinţe pozitive în sensul că un anumit procent dintre cei care fumează chiar ajung să-şi pună problema dacă mai e bine sau nu să-şi continue viciul”, a spus Dan Magheru, directorul Autorităţii de Sănătate Publică (ASP).

Referitor la imprimarea pe pachetele de ţigări a unor imagini dure din care să rezulte consecinţele negative ale fumatului, directorul ASP mai afirmă că „dacă asociezi comunicarea verbală cu cea non-verbală efectul este mult mai
mare. Adevărul este că la acest viciu este foarte greu să renunţi, dar pentru o anumită parte a populaţiei această campanie a mesajelor antifumat va fi benefică”.

Tinerii deveni susţin că mesajele de pe pachetele de ţigări nu au şi nici nu vor avea vreodată efect în rândul fumătorilor. „Singura soluţie eficientă pe care o văd eu pentru ca oamenii să renunţe la fumat este scumpirea drastică a ţigărilor. Dacă nu se va face asta vor putea pune ce imagini vor ei pe pachete pentru că oamenii le vor ignora şi vor continua să-şi distrugă sănătatea”, spune Mihai Bertlef. „Eu nu fumez şi consider că scumpirea ţigărilor ar fi soluţia cea mai bună pentru ca fumătorii să renunţe la acest viciu”, crede Răzvan Nita.

Călin Bicăzan



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase