Metro pierde, Carrefour câştigă

Metro pierde, Carrefour câştigă
EFORIE NORD- Competiţia dintre companiile locale de bunuri de larg consum şi multinaţionalele de producţie şi retail devine din ce în ce mai acerbă pe piaţa românească şi a Europei de sud-est. Planet retail

Acest lucru reiese ca o concluzie a Summit-ului – Piaţa FMGC Regional Summit, organizat de revista Piaţa, la Eforie Nord între 7 şi 9 mai. În consecinţă, companiile locale au o singură şansă: să ţină pasul cu giganţii mondiali cu care concurează.

Comunicările prezentate în sesiunile Summitului şi dezbaterile provocate de acestea au scos în evidenţă trendurile care vor marca sectorul bunurilor de consum în regiune în următorii ani. Dezvoltarea retailului modern în ţările Europei de sud-est va continua, însă cu viteze diferite.

„Retailerii care vor muta primii, care vor ocupa primii puţinele spaţii disponibile, vor fi în avantaj în faţa competitorilor; strategia multi-format, orientarea către preţ şi construirea de baze logistice puternice va favoriza dezvoltarea retailerilor în regiune”, se precizează în analiza făcută de englezii de la Planet Retail.

În regiune, comerţul tradiţional îşi va diminua semnificativ importanţa în următorii cinci ani, fenomen care continuă trendul observat de la începutul anilor 2000, perioadă în care numărul total al magazinelor a scăzut cu circa 10%.

Analize

Potrivit Planet Retail, liderul de pe piaţa de retail din România – Metro (care operează în România prin lanţurile Metro şi Real), va pierde cota de piaţă până în 2013, coborând de la 7,5% în 2007 la 7% în 2013. Celelalte grupuri de retail vor înregistra creşteri ale cotei de piaţă în aceeaşi perioadă. Cea mai semnificativă expansiune o va avea Carrefour, care aproape îşi va dubla cota de piaţă: de la 3% în 2007, la 5,9% în 2013. Vânzările Carrefour vor creşte de circa patru ori, de la 866 de milioane de euro în 2007 la 3,8 miliarde de euro în 2013. Astfel afacerile, Metro Group, vor creşte de la 2,1 miliarde de euro în 2007, la 4,7 miliarde de euro în 2013.

Carrefour este va opera la Oradea printr-un hypermarket, ce se construieşte în Complexul Erra Shopping şi două supermarket-uri (actualele Artima).

După Carrefour, cea mai semnificativă expansiune o va avea Auchan, care va ajunge la o cotă de piaţă de 2% de la 0,3% în perioada 2007 – 2013, vânzările crescând de la 97 de milioane de euro, la 1,9 miliarde de euro.

Dan Birta



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !