Moarte cenzurată de Paşte

33Comentarii
Moarte cenzurată de Paşte
BELFIR – Contrar uzanţelor, un accident grav, soldat de Paşte cu decesul unui tânăr şi rănirea altor doi, nu a apărut pe buletinul de presă al Poliţiei bihorene. Situaţia ridică semne de întrebare, mai ales că un martor afirmă că unul dintre şoferi, ofiţer frontierist, a încercat să ascundă faptul că urcase băut la volan.

Şi cu toate că principala responsabilitate e a şoferului Daciei care nu a oprit la stop, rămâne de văzut dacă experţii tehnici vor confirma faptul că şi frontieristul conducea cu viteză BMW-ul, după cum mai afirmă sătenii din Belfir.

În condiţiile în care şeful Poliţiei bihorene era plecat din ţară, şeful Poliţiei Rutiere pasează Biroului de Presă responsabilitatea mediatizării accidentului. Însă nu e prima dată când accidente grave „se pierd” pe drumul dinspre SPR Bihor spre Biroul de Presă.

Şi de Crăciun, un poliţist a provocat lângă Aleşd un accident cu trei răniţi grav, despre care am fost sesizaţi doar de vizitatorii portalului Bihor Online.

Contactat duminică telefonic, şeful SPR Bihor, comisarul-şef Dorin Sava, ne-a confirmat tragicul eveniment din seara zilei de 8 aprilie.

Precizăm însă că am transcris greşit declaraţia domniei sale, în sensul că în cauză s-au început cercetări pentru omor din culpă în ce îl priveşte pe şoferul Daciei care nu a oprit la „Stop”, şi nu în cazul frontieristului care conducea pe drumul cu prioritate cu o alcoolemie sub pragul penal de 0,4 mg/l alcool pur în aerul expirat.
Însă femeia care lucra la benzinărie în seara cu pricina acuză comportamentul ofiţerului de frontieră din Nădlac: „Şi dacă nu era el vinovat, omeneşte era să încerce să îi ajute pe cei trei tineri proiectaţi prin parbriz.

Însă eu am fost cea care a anunţat Ambulanţa şi Poliţia, fiindcă el mai întâi şi-a sunat neamurile din apropiere, din Călacea. Iar când a încercat să îi ia tare pe tinerii din Dacia l-am atenţionat că unul e grav rănit, şi mi-a răspuns doar că şi el s-a ales cu o maşină de 20.000 de euro făcută praf.

Cred că dacă nu s-ar fi adunat lume, ar fi muşamalizat cazul. Însă poliţiştii rutieri veniţi de la Tinca şi de la Oradea şi-au făcut datoria, au luat amprente de pe volan, ca să nu poată spune că a condus vreo rudă de-a sa, şi i-au luat şi alcoolemia. Am auzit că a ieşit 0,33…”
Pe „graniţa” legii
Un coleg de la benzinăria de lângă intersecţie completează: „Am înţeles că BMW-ul avea viteză mare. Şoferul Daciei a zis că a văzut luminile farurilor, dar a socotit că are timp să treacă. Însă nu a fost aşa. Tânărul care a murit la spital a fost cel care a dat cu capul de o bordură de beton. Şi maşinile au fost făcute zob”.
Tatăl victimei, Gheorghe Petroi, din Mierlău, s-a resemnat cu situaţia: „Până acum nu am aflat cum îl chema pe şoferul din BMW. Am aflat doar din ziarul dvs. ceva amănunte. Băiatul e mort, nu îl mai poate întoarce nimeni. Ce pot să mai spun?”
Dat fiind că ofiţerul de la Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac ar putea fi culpabilizat doar dacă se solicită în instanţă expertiză tehnică asupra vitezei, numele său nu poate fi făcut public.
„Ofiţerul poate fi pus la dispoziţia conducerii Direcţiei Poliţiei de Frontieră Oradea în vederea unei eventuale suspendări doar dacă va fi cercetat penal”, precizează subcomisarul Mircea Chiorean, purtător de cuvânt al DPF Oradea.

Indicator „Stop” dispărut

Un bihorean ne-a avertizat că lipseşte un indicator de Stop în Belfir, fapt de care ne-am convins ieri la faţa locului.

„În intersecţia dinspre Girişul Negru cu drumul spre Tinca, unde a fost accidentul mortal provocat de frontierist, lipseşte indicatorul STOP cam de un an şi jumătate. Cine nu cunoaşte zona şi vine dinspre Giriş în dreptul benzinăriei, nu ştie că ar trebui să se oprească la STOP. Am sesizat şi la poliţia locală acest lucru, ei mi-au răspuns că indicatorul a fost ridicat de cei de la Drumuri pentru revopsire şi nu e de competenţa poliţiei!

Va fi doar atunci când se va întâmpla un tragic accident? Dacă vameşul venea dinspre Giriş se putea scuza pentru neoprire la intersecţie, că nu este nici un indicator care îl obliga la acordare de prioritate. Vă rog să interveniţi la cei de la Drumuri Judeţene să se monteze cât mai urgent indicatorul STOP, până nu se întâmpla şi acolo o tragedie. Mulţumesc anticipat …”, ne-a scris la redacţia domnul Komar Laszlo.

Concret, în intersecţia cu pricina mai există un «Stop» vizibil doar pentru cei care vin din sens opus.

Se fură stâlpii

Referitor la acest aspect, inginerul Dorel Crăciun de la Drumuri Judeţene nu are veşti prea bune: „Am mai fost sesizaţi că au mai dispărut şi din Giriş sau Sântandrei indicatoare rutiere. Din ce am înţeles, se fură pentru stâlpi, iar tabla e aruncată. Chiar dacă indicatorul e îngropat în beton, dacă e sol vegetal, poate fi tras uşor afară cu un cal. Am început să montăm stâlpii mai adânc şi cu musteţi îngropate, pentru că dispariţia lor devine un pericol rutier.

Din păcate, anul acesta nu am început nicio astfel de lucrare întrucât aşteptăm să se finalizeze noul contract cu Consiliul Judeţean Bihor. Noi putem interveni în astfel de situaţii doar la solicitarea inspectorilor tehnici de la CJ Bihor şi, bineînţeles, în limita bugetului alocat. Pentru drumurile comunale, responsabilitatea e a Primăriilor.”

 

Cristian Horgos

Taguri: , ,


33Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor