Motoare incalzite pentru F1 2006

2Comentarii
Motoare incalzite pentru F1 2006
Sezonul 2005 a fost anticipat drept spectaculos de către specialiştii în F1, iar aşteptările nu au fost înşelate. 2006 vine cu noi schimbări care anunţă scenarii imprevizibile! Iata principalele asteptari si modificari din sezonul care bate la usa.

Regula unui set de pneuri nu a fost poate una optimă, însă a adus spectacol şi situaţii dramatice în 2005. În plus, piloţii au fost mai ponderaţi, lucru care a dus la curse mai echilibrate.

Turbulente in nasul adversarilor!

Dacă aerodinamoca a contat enorm în 2005, sezonul 2006 anunţă continuarea luptei pe acest segment. Specialiştii din domeniu preconizează ‘lupte murdare’, cum ar fi crearea unor curenţi de aer care să îi împiedice pe adversarii din spate să poată depăşi!

Deşi sezonul 2006 vine cu o reducere la motoare, de la V10 la V8, vitezele nu au fost afectate. S-au stabilit recorduri în pregătiri, timpi mai rapizi faţă de cei reuşiţi în 2005. Acest lucru se datorează îmbunătăţirii aerodinamicii, dar şi revenirea la vechea regulă a folosirii pneurilor, care nu mai impune restricţii. 

Pneuri la discretie

Folosirea seturilor de pneuri după bunul plac va readuce strategiile clasice din 2004. Piloţii vor lupta să se desprindă, iar apoi vor intra ceas la boxe pentru schimb de cauciucuri şi realimentare. Schumi îşi freacă deja mâinile!

Echilibru

Rămâne de văzut cât de echilibrate vor fi maşinile Renault, Mclaren, BMW-Sauber, Honda şi Ferrari. Este greu de crezut că se va simţi un echilibru atât de fin între ele încât să se ajungă la dueluri la baionetă.

Calificări schimbate

Un plus în 2006 va fi cel am calificărilor de sâmbătă. Acestea se vor desfăşura după alte reguli, menite să anime lucrurile.

Conform noului format, aprobat de Consiliul FIA, sesiunile de calificări din 2006 vor avea loc în trei faze. Toate maşinile vor începe califăcările pe traseu, iar după primele 15 minute vor fi eliminate 5 monoposturi care au obţinut cei mai slabi timpi. După încă un sfert de oră mai sunt eliminate cinci maşini, tot pe criterii de timp. Urmează apoi partea a treia, de 20 de minute, în care piloţii rămaşi în luptă se întrec pentru un loc cât mai bun pe grila de start.

Alimentare in functie de locul pe grila

Un lucru important: primii 10 piloţi de pe grilă vor începe cursa cu combustibilul rămas din calificări, restul având voie să realimenteze după bunul plac!

Fara Spa

Sspectacolul va fi mai sarac în acest sezon. Vor fi 18 curse, dintre care va lispi cel mai spectaculos traseu – Spa Francorchamps.



2Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor