Motociclist accidentat mortal

6Comentarii
Motociclist accidentat mortal
ORADEA – Un tânăr motociclist din Nucet şi-a pierdut viaţa în noaptea de miercuri spre joi într-un accident în urma căruia a fost rănită grav şi prietena sa, B.D. (18 ani), din Bucureşti. Urcaţii ambii fără căşti de protecţie pe o motocicletă Suzuki de mare putere, dar neînmatriculată, cei doi au fost victimele unui accident petrecut în Băiţa, pe DN 76.

„Motociclistul A.V.L. (24 ani)nu a redus viteza într-o curbă cu vizibilitate redusă şi a trecut pe contrasens, izbindu-se de parapetul din beton din partea stângă a direcţiei de mers.”, precizează purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Poliţiei Judeţului Bihor, inspector Mihaela Pop.

 Şocul violent i-a fost fatal imprudentului tânăr. Iar pasagera a fost transportată de urgenţă la Secţia de Terapie Intensivă a Spitalului Clinic Judeţean Oradea.

 

Alte accidente mortale în Bihor

 

 Două accidente motociclistice mortale s-au mai petrecut anul acesta în Bihor.

Pe 1 iunie 2007, Zsolt Janos Fazek (34 ani) şi prietena sa Timea (22 ani) şi-au pierdut viaţa după ce o autoutilitară Iveco cu numere de Prahova  a virat neregulamentar şi a izbit motocicleta lor, pe DN1,  între Sântion şi Borş.

Iar pe 13 mai 2005, motocilistul orădean Gyula Bereş (38 ani) s-a ciocnit mortal cu Honda sa de un autoturism, pe bulevardul Ştefan cel Mare din Oradea.

 

POLIŢIA VĂ RECOMANDĂ CUM SĂ FOLOSIŢI ÎN SIGURANŢĂ MOTOCILETA

Vehiculele pe două roţi cresc riscul de victimizare, fie pentru manevrele hazardateale celor care le conduc, fie datorită imprudenţelor celorlalţi participanţi la trafic.

 

Motocicliştii se află într-o postură vulnerabilă. Prin urmare este necesar să conducă cu mai multă prudenţă pentru a creşte gradul de siguranţă şi pentru a evita implicarea în accidente sau căderile şi alunecările pe asfalt. Condusul motocicletei sau a scuterului cere fine abilităţi şi reflexe automatizate.

 

Prin urmare:

 

– foloseşte întotdeauna casca de protecţie care, în caz de căderi îţi protejează capul – în accidentele grave, 80% dintre cei care conduceau scuterul şi nu foloseau casca au suferit leziuni cu efecte iremediabile. Căştile omologate de lege nu limitează vizibilitatea sau capacitatea de auz, ci dimpotrivă, menţin un unghi de vizibilitate de cel puţin 210°, şi diminuează zgomotul creat de vânt şi de motor, permiţând motociclistului să distingă mai bine sunetele.

în mijlocul traficului, nueste important doar să vezi, ci şi să fii văzut de conducătorii altor vehicule.

– evită să porneşti cu mare viteză din intersecţii sau din diverse unghiuri cu vizibilitate redusă

respectă normele de depăşire întotdeauna pe partea stângă şi niciodată prin partea dreaptă. Înainte de a depăşi fii precaut şi atent la autoturisme, atât la cele care te preced, cât şi la cele care te urmează.

în timpul serii şi noaptea, utilizează îmbrăcăminte cu inserţii de materiale reflectorizante. Poţi ataşa benzi reflectorizante şi pe părţile laterale sau pe mijlocul căştii de protecţie.

– manifestă atenţie suplimentară faţă de maşinile parcate pe partea dreaptă şi care, uneori se mişcă fără a semnala în timp util.

fii precaut întotdeauna în intersecţii şi condu cu 2 degete pe maneta de frână, astfel, în cazul în care se impune o frână neprevăzută câştigi câteva fracţiuni de secundă.

frânează respectând normele de siguranţă

– dacă te afli pe un carosabil umed, condu cu mare precauţie pentru a evita căderile prin alunecare

în caz de ceaţă, cel mai bun remediu este acela de a te opri. Dacă acest lucru este imposibil, poţi împiedica diminuarea vizibilităţii prin cască folosind unele produse speciale sau săpun lichid.

– pe motocicletă, fraţii mai mici pot fi transportaţi numai pe scaun specialşi trebuie să poarte cască de protecţie omologată de lege. Cu ciclomotoare nu pot fi transportaţi copii.

Cristian Horgos



6Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor