Împotriva abandonului şcolar

Împotriva abandonului şcolar
Fundaţia Română pentru Copii, Comunitate şi Familie (FRCCF) desfăşoară un amplu proiect în vederea prevenirii abandonului şcolar. Acţiunea a demarat la 1 noiembrie 2005, fiind incluşi 160 de copii (câte 40 din oraşele Oradea, Cluj-Napoca, Câmpia Turzii şi Satu Mare).

Scopul programului este de a proteja dreptul la educaţie al copilului aflat în dificultate.

Rezultate

Rezultatele proiectului au fost făcute publice ieri, în cadrul unei conferinţe de presă. Asistenţi sociali, învăţătoare, psihopedagogi şi câţiva voluntari s-au ocupat şi se ocupă în continuare de copiii implicaţi în acest proiect. Din cei 40 de copii orădeni, 9 şi-au îmbunătăţit rezulatele şcolare în semestrul I al anului şcolar 2005 -2006, 19 au aceleaşi rezultate, iar 12 copii au rezultate mai slabe.

Situaţia nu este foarte îmbucurătoare pentru patru copii care se află în prag de repetenţie, iar alţi zece de corigenţă. „Rezultatele sunt mulţumitoare, luând în considerare faptul că toţi aceşti copii au fost aleşi pe criterii de corigenţă sau repetenţie.

Ca urmare, nu ne putem aştepta la rezultate spectaculoase”, a menţionat Julia Todea, coordonatorul proiectului. Aceasta a precizat că din discuţiile cu profesorii, părinţii şi copiii reiese că regresul şcoalar are la bază situaţiile tensionate din familie.

Orientaţi profesional

Şi în ceea ce priveşte absenţele, situaţia s-a modificat puţin. Din zece copii cu număr mare de absenţe nemotivate, şase şi-au redus numărul absenţelor. O veste bună este că la 22 de copii s-a constatat o creştere a motivaţiei şcolare, şase copii şi-au îmbunătăţit abilităţile de scris şi vorbit, iar la 15 s-a înregistrat o îmbunătăţire a capacităţii de învăţare.

Pentru a-i ajuta să-şi formeze o idee în legătură cu ceea ce ar putea profesa în viitor, 18 elevii din clasele V-VIII au fost orientaţi şcolar şi profesional în funcţie de aptitudinile şi potenţialul lor de învăţare. Această orientare va continua şi pe perioada vacanţei de vară, când copiii vor vizita diverse instituţii publice şi fabrici.

Educaţie pentru părinţi

Deoarece copiii provin din familii cu probleme sociale, ajutorul oferit nu este numai pentru copii, ci şi pentru părinţii acestora. Asistenţii sociali au vizitat 40 de familii. În urma vizitelor, 18 părinţi au venit la centrul FRCCF pentru a purta discuţii despre copii, iar şase dintre ei merg regulat la şedinţe de grup.

Proiectul este un ajutor real pentru copii. Micuţii merg zilnic la centru, unde asistenţii sociali, învăţătoarele şi voluntarii îi ajută la teme şi organizează meditaţii. Programul „Prevenirea abandonului şcolar prin centre comunitare” este finanţat cu 100.000 euro de Uniunea Europeană, prin Programul Phare 2003 – Consolidarea Societăţii Civile în România, Componenta ACCESS Social.

Ioana Iuhas



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !