„Nevestele” orădene elogiate

„Nevestele” orădene elogiate
Succesul stagiunii 2005-2006 a trupei „Iosif Vulcan” a Teatrului de Stat din Oradea, „Nevestele vesele din Windsor”, o adaptare modernă a piesei omonime a lui Shakespeare, în regia cunoscutului regizor Victor Ioan Frunză, a depăşit graniţele locale.

După premiera care a avut loc în cadrul Săptămânii Teatrului Scurt – acesta fiind spectacolul care a închis manifestările ediţiei jubiliare din 2005 – muzicalul pus în scenă de actorii orădeni a reuşit să capteze atenţia inclusiv criticilor de teatru bucureşteni, cronicile acestora din presa centrală fiind fără excepţie elogioase la adresa performanţei trupei de pe malurile Crisului Repede.

Beneficiind de o coloană muzicală de excepţie, alcătuită din compoziţiile lui Tibor Cari, dar şi de interpretarea live a pieselor la fiecare reprezentaţie de către actorii distribuiţi în spectacol, ceea ce dă un plus de dinamism show-ului, „Nevestele vesele…” este considerat a fi una dintre cele mai consistente surprize ale scenei autohtone din ultima vreme.

La concurenţă cu „Chicago”

Există chiar voci în cronicile de teatru care susţin că piesa montată la Oradea poate rivaliza, fără nici un fel de probleme, cu mult mai mediatizata premieră din această toamnă a Teatrului Naţional „I. L. Caragiale”, muzicalul „Chicago”, care reuneşte în distribuţie o seamă de nume de primă mărime ale teatrului şi showbiz-ului românesc, cum ar fi Ştefan Bănică jr., Maia Morgenstern, Anca Ţurcaşiu etc.

Spre deosebire de „Chicago”, care reia o temă deja verificată cu succes odată cu producţia hollywoodiană distinsă în urmă cu câţiva ani cu Premiul Oscar, piesa orădeană vine cu o abordare nouă şi modernă a unei piese clasice.

Nu ar fi pentru prima dată când un spectacol de la Oradea intră în concurenţă cu unul bucureştean. La jumătatea anilor ’80, Teatrul de Stat a pus în scenă „Amadeus”, de Peter Schafer, avându-i în distribuţie pe Cristian Şofron şi Ion Mâinea, sub bagheta regizorală a lui Alexandru Darie, concomitent cu Teatrul Naţional din Capitală. Şi atunci criticii au fost de acord că varianta din provincie a fost superioară din toate punctele de vedere celei dâmboviţene. De altfel, „Amadeus” este considerat de aproape toţi cunoscătorii de teatru a fi cea mai mare reuşită piesă a scenei orădene.

Pornind de la aprecierile pozitive la adresa „Nevestelor vesele din Windsor”, conducerea Teatrului de Stat se gândeşte serios la o variantă a piesei care să poată fi prezentată şi în varianta de turneu.

Valentin Buda



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !