Noua Fabia

Reactualizat la:
Noua Fabia
Desi a starnit deja discutii in contradictoriu, noul design este o noua abordare pentru Skoda, iar producatorul se asteapta ca succesul masinii sa fie si mai mare decat pana acum.

Desi se bazeaza pe multe componente de la vechea generatie, noua Fabia este mai inalta cu 47 mm, mai spatioasa, iar caroseria este identica cu cea de Roomster la nivelul partii frontale. Utilizand aceleasi componente cu modelul MPV, dar si de pe Octavia, acest model defineste ideea de investitie inteligenta, minimalizarea costurilor de productie si dezvoltare fiind cheia succesului pentru orice constructor.

Desi nu ofera un sasiu complet nou, acesta a fost adaptat la un sistem modular, care va permite montarea de componente noi la capitolul motorizari, suspensii sau sisteme de directie. Noua Fabia este si mai sigura, caroseria fiind modificata pentru o rezistenta mai buna la impact, in timp ce capota a fost marita pentru a proteja pietonii in caz de accident. In ceea ce priveste sistemul de suspensii, se regaseste aceeasi configuratie MacPherson in fata, respectiv sistemul cu bara de torsiune in spate, acestea fiind rafinate si imbunatatite.

Gama de motorizari este compusa din sapte unitati, dintre care patru sunt pe benzina si trei diesel. Modelul testat, Fabia Elegance, a fost echipat cu propulsorul diesel 1.4 TDI, care dezvolta 80 CP si va fi, probabil, unul dintre cele mai vandute in viitorii ani. Prima impresie pe care o creeaza masina este aceea de spatiu, doi adulti inalti putand sa se aseze inauntru unul in spatele celuilalt, in timp ce portbagajul are acum o capacitate de 300 de litri. In ceea ce priveste designul interiorului, se remarca un stil adaptat la cerintele publicului, mult mai placut si diferit de tiparul clasic Volkswagen de pana acum.
Calitatea este cuvantul de ordine pentru habitaclu, acesta fiind construit bine si oferind materiale mult mai bune.

Pentru a demonstra faptul ca nu mai este doar o masina ieftina si practica, Fabia Elegance primeste in standard ABS, ASR si sase airbag-uri, iar pe lista de optionale se regasesc ESP, navigatia prin satelit, conexiunea Bluetooth sau proiectoarele cu functie Cornering. Revenind la modelul testat, trebuie amintit faptul ca propulsorul 1.4 TDI dezvolta 80 CP la 4.000 rpm si un cuplu maxim de 195 Nm la 2.200 rpm.

Aceste valori sunt suficiente pentru a asigura un comportament decent, motorul fiind ajutat foarte mult de cutia de viteze manuala, cu cinci trepte, care este foarte bine etajata.

Desi este un motor TDI, acesta nu este la fel de zgomotos precum versiunile anterioare, rafinamentul fiind un capitol la care Skoda a muncit mult.

Oferind o directie destul de precisa, noua Fabia este usor de manevrat si de intors, datorita razei de bracaj reduse. Masina este confortabila la rulare, rezista bine la subvirare si ramane controlabila chiar si in momentul in care un viraj este abordat intr-o maniera sportiva. Cu un pret de pornire de 12.762 de euro, cu TVA, in versiunea 1.4 TDI Classic, acest model va fi, cu siguranta, un succes la fel de mare pentru Skoda ca si pana acum.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase