“ De 20 de ani, Ford Focus este un adevărat Campion care s-a reinventat după fiecare lansare de nouă generație. Și de fiecare dată, a câștigat campionatul pentru cel mai important lucru pe care ți-l poate oferi o mașină: cum se conduce. Această a patra generație va fi din nou Campion Mondial, la fel ca Franța. Coincidența face ca primul Titlu Mondial la Fotbal al Franței să fie câștigat în 1998 când s-a lansat și primul Focus! Acum, în 2018 Franța câștigă din nou iar Ford aduce pe piață o compactă atât de bună pentru șofer încât merită încă o dată Titlul de cea mai bună mașină a segmentului… “ ne spune Tudor Bratu de la superspeed.tv
Deci? Ce face ca această maşină să fie demnă de Titlul petru cea mai bună maşină a segmentului? Ar fi prea multe de spus ca să le putem cuprinde într-un singur articol, însă vom puncta câteva aspecte esenţiale în rândurile ce urmează.
Încă de la primul model de Focus lansat în Europa, în 1998, Ford a demonstrat lumii că poate produce o maşină compactă extraordinară din toate punctele de vedere, rezultatele fiind confirmate de numărul unităţilor vândute, Ford Focus fiind cea mai vândută maşină a lumii în 2001 şi 2002. Succesorul său a apărut pe piaţa Europeană în 2005, aducând îmbunătăţiri consistente în ceea ce priveşte calitatea la modul general, design-ul suspensiilor şi caracteristicile şasiului, devenind, în 2007, cea mai vândută maşină de import în România. Nici a treia generaţie de Focus nu s-a lăsat mai prejos. A fost lansată în 2010 şi echipată mai apoi cu un motor EcoBoost de 1.0 litru, motorizare ce a câştigat 6 ani la rând premiul pentru cel mai performant motor. Mai mult, si aceasta generatie a fost cea mai vanduta masina din lume in 2012 si 2013.
În 2018, Focus se reinventează din temelii, de la design, la platformă, la tehnologii şi inovaţii de ultimă generaţie, eficienţă şi performanţe. Platforma pe care este construit noul Ford Focus este complet nouă şi va fi folosită la toate viitoarele modele ale mărcii, în special cele compacte. Până şi viitoarele SUV-uri de dimensiuni compacte vor fi construite pe aceeaşi platformă Ford C2, arhitectură dezvoltată pentru a îmbunătăți performanțele din cadrul testelor de siguranță, dar și pentru a oferi o experiență de condus mult mai plăcută.
Dacă tot vorbim de siguranţă, e important de ştiut că Ford este primul constructor auto ce automatizează complet procesul care ajută la producția celui mai sigur Focus din istorie. Cu o tehnologie ale cărei secrete au fost dezvăluite doar la începutul lunii Noiembrie 2018, Ford revoluţionează din nou industria cu primul proces complet automatizat care modernizează tehnicile străvechi ale fierarilor, folosind cuptoare, roboți și lasere pentru a produce subansamble ce conferă siguranță șoferilor și pasagerilor.
Utilizat în trecut la construcția armurilor și regăsit în prezent în structura zgârie-norilor, aliajul oțel-bor întărește noua generație Focus, contribuind decisiv la obținerea punctajului de cinci stele la testele Euro NCAP.
Noul design pe care l-a primit această a 4-a generaţie de Focus, este cel mai aerodinamic de până acum, având ampatamentul şi dimensiunile în general mai mari decât generaţia precedentă (4688mm la varianta Wagon; 4647mm la varianta în 4 uşi şi 4378mm la varianta în 5 uşi), iar varianta Wagon bucurându-se de cel mai mare volum portbagaj din clasă, de 608 litri.
La capitolul motorizări pe benzină noul Ford Focus vine cu cu propulsorul de 1.0 litri EcoBoost care poate dezvolta 85 CP, 100 CP sau 125 CP şi cu motorul de 1.5 litri EcoBoost în variantele de 150 CP sau 182 CP. Cutiile de viteză sunt manuale cu şase rapoarte sau, în cazul versiunilor 1.0 litri/125CP şi 1.5 litri/150 CP, poate fi aleasă o cutie automată cu opt trepte. Noile motorizări sunt oferite cu un sistem de dezactivare a unuia dintre cilindri. Când motorul nu se află în sarcină, cum ar fi rularea la viteze mari pe autostradă, un cilindru este “oprit” pentru ca mașina să consume mai puțin combustibil.
Propulsoarele diesel pentru noul Ford Focus sunt de 1.5 litri EcoBlue in variante de 95CP si 120CP sau 2.0 litri EcoBlue de 150 CP. Versiunea de 120 CP şi cea de 150 CP pot fi comandate şi cu o cutie automată cu opt rapoarte.
E important de menţionat că noua cutie automată cu care vine Ford Focus este pentru prima dată sub forma unui disc rotativ plasat pe consola centrală, pentru o selecţie uşoară a treptelor de viteză, dar şi pentru a lăsa mai mult loc în habitaclu.
Din punct de vedere tehnologic, Noul Focus aduce în prim plan câteva concepte revoluţionare ce fac deplasarea mai uşoară şi mai sigură ca niciodată. Tehnologiile avansate de asistenţă a şoferului sunt susţinute de 2 camere, 3 radare şi 12 senzori cu ultrasunete care împreună pot să monitorizeze zona din jurul maşinii, dar şi să scaneze drumul din faţă. Printre acestea, menţionăm aici:
1. Asistenţa pre-coliziune cu detectarea pietonilor – monitorizează proximitatea autovehiculului, detectează atât alte vehicule cât şi pietoni sau biciclişti, indiferent de lumina de afară şi avertizează în privinţa unei potenţiale coliziuni.
2. Frânarea activă – care intră în funcţiune în cazul în care şoferul nu răspunde la semnalele de avertizare ale sistemului, preîncarcă sistemul de frânare şi poate acţiona automat pentru a reduce gravitatea coliziunilor frontale şi, în unele cazuri să le elimine.
3. Alerta şi Asistenţa pentru păstrarea benzii de rulare – sistem proiectat să detecteze dacă vehiculul se apropie de marcajul longitudinal de pe banda de rulare, fără vreo semnalizare prealabilă; alertează prin vibraţii ale volanului, iar în cazul în care şoferul nu reacţionează, sistemul centrează singur autovehiculul pe banda de rulare.
4. Alertă la intersectarea cu traficul – scanează în stânga şi în dreapta în cazul manevrei cu spatele dintr-un loc perpendicular, cu ajutorul unei camere “wide-view” ce acopera un unghi de 180°, iar dacă detectează vreun obstacol, sistemul emite avertizări vizuale şi auditive şi poate inclusiv să acţioneze frânarea pentru a evita o coliziune.
5. Asistenţă pentru direcţie la manevrele de evitare – pe bază de senzori, este concepută să detecteze mişcările de evitare şi ajută la ocolirea unui obstacol apărut in cale.
6. Suspensie independentă gestionată electronic – Pentru prima oară în domeniul auto, Ford implementeată un sistem sofisticat de suspensie cu amortizare controlată continuu, ce monitorizează la fiecare 2 milisecunde suspensia, caroseria, direcţia şi frânarea pentru a oferi o experienţă de călătorie cât mai lină. Mai mult, sistemul poate detecta, cu ajutorul senzorilor, gropile apărute pe traseu şi roata, practic, „sare peste groapă” reducând impactul resimţit.
7. Alertă pentru şofer – monitorizează comportamentul şoferului şi poate emite o avertizare în cazul în care consideră ca e nevoie de o pauză.
8. Pilot automat adaptiv cu funcţia Stop&Go şi Sistem de recunoaştere a indicatoarelor – menţine o distanţă confortabilă (şi reglabilă) faţă de vehiculul din faţă şi poate chiar să oprească maşina complet şi să o repornească atunci când traficul o va permite. De asemenea, reglează viteza de rulare în funcţie de indicatoare şi de informaţiile primite de la sistemul de navigaţie.
9. Sistemul Ford de Faruri Adaptive – predictiv în viraje şi având o funcţie de iluminat inteligent al semnelor de circulaţie, vine cu pre-reglarea tiparelor de funcţionare ale farurilor pentru vizibilitate maximă înainte de viraj, intersecţie sau sens giratoriu, utilizând camera faţă pentru a monitoriza marcajele de pe banda de rulare, dar şi semnele de circulaţie cu până la 65 metri înainte! De asemenea, Noul Focus oferă sistemul “Glare-free” pentru faza lungă, practic un sistem “anti-orbire” al şoferilor din celelalte maşini aflate în trafic, în paralel cu o vizibilitate maximă, mai ales pe timp de noapte.
10. HUD (Head-Up Display) – Noul Focus este primul Ford din Europa care vine cu această dotare, fiind de asemenea unul dintre cele mai mari şi mai luminoase display-uri de acest tip. Mai mult, Ford anunţă că acest HUD este la fel de vizibil şi în cazul purtării ochelarilor polarizanţi.
11. Şi, bineînţeles Active Park Assist 2 – asistentul personal de parcare ce controlează nu doar cutia de viteze, dar şi direcţia, acceleraţia şi frânarea. Practic, nu numai că detectează singur locul de parcare dar şi face parcarea în locul tău, fie că e parcare laterală sau perpendiculară, având nevoie de un spaţiu cu doar 110 cm mai mare decât lungimea maşinii. Şi totul doar prin apăsarea unui singur buton…
În funcţie de stilul fiecăruia, Noul Focus este disponibil în următoarele variante de echipare: Trend Edition, ST-line Business, Titanium, Titanium Business şi Vignale. În curând, însă, gama se va completa şi cu varianta Active , disponibilă în acest moment doar pe Ka+ şi pe Fiesta.
Îmbinând designul aerodinamic, caracteristicile avansate de siguranţă, tehnologiile inovative şi conceptele revoluţionare, putem spune că şi aceasta a 4-a generaţie de Focus vine cu îmbunătăţiri consistente şi promite să devină una dintre cele mai bune maşini ale zilelor noastre. Totodată, fiind, cel mai probabil, unul dintre predecesorii viitoarelor maşini complet autonome, putem spune că Noul Ford Focus aproape că se conduce singur. Dar nu trebuie să ne crezi pe cuvânt.
Vino şi convinge-te singur în showroom-ul Ford Carbenta Com de pe Şos. Borşului nr. 32/D!
Te poti inscrie foarte simplu la un test drive pe site-ul nostru www.FordOradea.ro sau ne poti suna la numarul de telefon 0359/450.490.
Nu uita sa vizionezi filmuletul de mai jos, realizat special pentru tine!
Citiți principiile noastre de moderare aici!